حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار فیروزکوه مطرح کرد:

لزوم احداث اتاق تشریح جسد در شرق تهران

لزوم احداث اتاق تشریح جسد در شرق تهران

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار فیروزکوه گفت: درخواست تخصیص اتاق تشریح جسد برای شهرهای فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس با جمعیت قابل توجه در شرق استان تهران داریم تا دوری راه موجب تالم خانواده متوفی نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مهدی سالاريه در حاشیه جلسه ثبت وقایع حياتی شهرستان فيروزكوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در شهرستان‌های شرق استان تهران، اتاق تشریح جسد نداریم و متوفی برای امور کالبدگشایی باید به کهریزک منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال جسد به کهریزک برای خانواده متوفی مشکلاتی به همراه دارد، بیان کرد: یکی ازمصوبات نشست درخواست تخصیص اتاق تشریح جسد برای شهرهای فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس با جمعیت قابل توجه در شرق استان تهران است تا دوری راه موجب تالم خانواده متوفی نشود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار فیروزکوه ادامه داد: ثبت به موقع واقعه فوت در سامانه یکی دیگر از مصوبات نشست بود تا در بازه زمانی ۱۰ روز وقایع فوت و تولد از طریق پزشکی قانونی و پزشک معتمد ثبت و در روستاها نیز از طریق دهیاری به اطلاع شبکه بهداشت و درمان و ثبت احوال برسد تا در سامانه ثبت شود.

سالاریه افزود: در حال حاضر تنها یک پزشک معتمد در شهرستان فعالیت دارد و با توجه به نیاز شهروندان تعداد پزشکان معتمد ثبت وقایع حیاتی شهرستان به سه نفر افزایش یافت تا پس از گذراندن دوره آموزشی به شهروندان خدمات‌رسانی داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان یک دفتر پیشخوان امور مربوط به ثبت شناسنامه را انجام می‌دهد و با توجه به نیاز شهروندان مصوب شد که دو دفتر پیشخوان در فیروزکوه و یک دفتر پیشخوان در ارجمند برای انجام امور ثبت شناسنامه به شهرستان اضافه شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار فیروزکوه ادامه داد: روستاهای منطقه ارجمند پر جمعیت هستند و تردد به فیروزکوه برای دریافت شناسنامه سخت است پس از آموزش کارشناسان در دفاتر پیشخوان جدید سرعت عمل ثبت شناسنامه بیشتر می‌شود. 

سالاریه خاطرنشان کرد: فرزندان برخی از اتباع با پدر و یا مادرایرانی درشهرستان شناسنامه ندارند و برای رفع مشکل مقرر شد تا به امور اتباع استانداری تهران برای صدور شناسنامه فرزندان خود معرفی شوند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از