حالت تاریک
یکشنبه, 17 تیر 1403
نماینده مردم تهران در مجلس:

قطع یارانه فشار مضاعفی بر ضعیفان است

قطع یارانه فشار مضاعفی بر ضعیفان است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع یارانه فشار مضاعفی را بر افراد کم‌درآمد و ضعیف جامعه وارد می‌کند.

محمد سراج در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» اظهار کرد: در سال‌های آغازین اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، پرداخت آن به چرخ اقتصاد کشور و معیشت مردم کمک می‌کرد. 

وی بیان کرد: در سال‌های بعد کاهش یارانه‌ها مورد بحث قرار گرفت، اگرچه این موضوع درست است اما امکان حذف یارانه در مواردی همچون انرژی، دارو و نان وجود نداشته و پرداخت یارانه در این موارد باید حفظ شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هدف نظام جمهوری اسلامی را حفظ کرامت انسانی در هر کجای کشور دانست و خاطرنشان کرد: یارانه نقدی هر نفر در ابتدا معادل ۳۰ دلار بود، اما با افزایش قیمت دلار به ۳۰ هزار تومان در دولت روحانی‌، یارانه ۴۵ هزار تومانی معادل ۱.۵ دلار و مبلغ ناچیز و بی‌ارزشی بود. 

سراج ادامه داد: روحانی در ابتدای ریاست جمهوری مدعی شد آمده تا مردم نیاز به پول یارانه نداشته باشند، او به گفته خود عمل کرد اما در عمل بر عکس آن رخ داد، چرا که ۴۵ هزار تومان دیگر به کار کسی نمی‌آمد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در شرایط کنونی به وجوه یارانه نیاز دارند، افزود: در کنار یارانه نقدی که در حال پرداخت است، پرداخت یارانه سوخت به همه افراد جامعه نیز باید در دستور کار قرار گیرد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تیم مسعود پزشکیان در گذشته نیز پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی را کمرشکن و زجرآور می‌دانسته‌اند، بیان کرد: اینها باید بدانند که با قطع یارانه فشار مضاعفی بر افراد کم‌درآمد و ضعیف جامعه وارد می‌شود. 

سراج تصریح کرد: رشد مالی و اقتصادی هرگز نباید به قیمت فشار کمرشکن به افراد کم درآمد و ضعیف جامعه  اتفاق بیفتد، فرد مؤمن و انقلابی که دلش برای مردم بسوزد نه تنها هرگز به دنبال قطع یارانه‌ها نیست که می‌کوشد نسبت له پرداخت عادلانه و بهره‌مندی جامعه اقدام کند.

وی نظر سعیدجلیلی، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری را در خصوص پرداخت یارانه‌ها را صحیح دانست و بر حفظ پرداخت یارانه‌ها و حتی یارانه سوخت به همه افراد جامعه  تأکید کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از