حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرماندار فیروزکوه:

عدالت آموزشی در تقسیم‌بندی معلمان فیروزکوهی رعایت شود

عدالت آموزشی در تقسیم‌بندی معلمان فیروزکوهی رعایت شود

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: توزیع معلمان تازه کار در مدارس باید به گونه‌ای باشد تا موجب تجمیع آن‌ها در یک مدرسه نشده و عدالت آموزشی در همه مدارس مورد توجه قرار گیرد.

محمد حیدری‌منش در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: در طول یک سال تحصیلی ۶۲ رتبه آموزشی و پرورشی در سطح استان تهران و کشور توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان فیروزکوه کسب شده است.

وی با تأکید بر ارتقاء این جایگاه، بیان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه آموزش و پرورش فیروزکوه، نگاه و افق دید ما این است که ظرفیت قبولی در کنکور سراسری دانش‌آموزان این شهرستان روند افزایشی داشته باشد. 

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اهمیت مسئله ساماندهی معلمان جدیدالاستخدام، خاطرنشان کرد: توزیع معلمان تازه‌کار در مدارس باید به گونه‌ای باشد تا موجب تجمیع آن‌ها در یک واحد آموزشی نشده و با برخورداری همه مدارس از شرایطی یکسان، عدالت آموزشی در همه فضاهای آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری‌منش تأکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ و تأمین آرامش خاطر خانواده‌ها برای فرزندان آن‌ها، بایستی برنامه‌ریزی دقیق در آموزش و پرورش به نحوی انجام شود که تا پیش از نیمه دوم شهریور امسال حتی در روستاها نیز معلم‌ها و کادر آموزشی مدارس مشخص و آماده حضور دانش‌آموزان باشند.

وی با اشاره به آماده‌سازی مدارس این شهرستان برای شروع سال تحصیلی جدید، تصربح کرد: امیدواریم در قالب طرح هجرت این موضوع به سرعت عملیاتی و مدارس برای سال تحصیلی جدید مهیا شوند، در سال تحصیلی جدید حدود ۶ هزار دانش‌آموز شهرستان فیروزکوه به مدرسه می‌روند که آمار جمعیت دانش‌آموزی در مقایست با سال گذشته روندی افزایشی خواهد داشت.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل آموزشی نباید صرفاً به آموزش‌های کتاب‌های درسی اکتفا شود، بلکه معلمان مهارت‌های بهتر زندگی کردن و حتی مهارت‌های فنی و اشتغالزایی را به دانش‌آموزان ارائه کنند.

گفتنی است، شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده‌ و با ۲ هزار و ۳۸۳ کیلومتر مربع مساحت، وسیع‌ترین شهرستان این استان محسوب می‌شود.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از