حالت تاریک
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
رئیس اداره بیمه سلامت شهریار خبر داد:

شهریار، رتبه‌دار پوشش بیمه‌ سلامت در تهران

شهریار، رتبه‌دار پوشش بیمه‌ سلامت در تهران

رئیس اداره بیمه سلامت شهریار گفت: این شهرستان در جایگاه دوم پوشش خدمات بیمه‌ سلامت در بین شهرستان‌های استان تهران قرار دارد.

مهدی فرح‌پور در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: بر اساس آمارهای رسمی، در شهرستان شهریار ۳۱۴ هزار نفر از خدمات سازمان بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

وی عنوان کرد: پوشش خدمات بیمه سلامت برای دهک‌های یک تا پنج رایگان بوده و دهک‌های ۶ تا ۱۰ نیز با توجه به نتیجه بررسی ارزیابی وسع، بخشی از هزینه‌ حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهریار تاکید کرد: افراد در صورت نداشتن بیمه در سایر سازمان‌های بیمه‌گر بر اساس ارزیابی وسع انجام شده توسط وزارت محترم رفاه و تامین اجتماعی می‌تواند اعضای خانواده‌ خود را تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی قرار دهند، همچنین ارائه خدمات بیمه ارتباطی به جنس و سن افراد نداشته و آمار سال‌های گذشته حاکی از سهم ۱۵‌‌ درصدی پوشش‌دهی بیمه سلامت برای افراد بالای ۶۰ سال است.

فرح‌پور تصریح کرد: ساختار مورد نیاز بیمه در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان تعریف شده و امکان استفاده از همه خدمات درمانی مصوب شورای عالی بیمه در مراکز طرف قرارداد سازمان برای افراد وجود دارد.

وی از تشکیل صندوق بیماران خاص به عنوان یکی از اتفاقات مثبت و ماندگار در بیمه سلامت یاد و تأکید کرد: ۱۰۷ گروه بیماری خاص از جمله بیماران مبتلا به سرطانی، بال پروانه‌ای، اوتیسم، دیابت، ام اس، بیماران دیالیزی و ... تحت پوشش و حمایت این صندوق قرار دارد و در شهرستان شهریار با تلاش همکاران و سایر دستگاه‌های حمایتی، اطلاع‌رسانی به این عزیزان انجام شده است.

رئیس اداره بیمه سلامت شهریار تصریح کرد: پس از شهر تهران، شهرستان شهریار با شناسایی و انتساب نشان بالغ بر ۶ هزار ‌و ۳۰۰ نفر، رتبه دوم پوشش‌دهی بیمه سلامت در این صندوق را دارا می‌باشد.

فرح‌پور ادامه داد: پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها برای افراد تا ۴۹ سالگی بخش دیگری از خدمات بیمه سلامت است. 

وی در خصوص افزایش پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری، تعداد داروها و لوازم و تجهیزات پزشکی مورد استفاده، گفت: تعداد اقلام دارویی تحت پوشش بیمه سلامت برای زوجین نابارور به ۶۶ قلم، لوازم و تجهیزات پزشکی به ۲۹ قلم و تعداد خدمات آزمایشگاهی تشخیص طبی به ۵۸ مورد افزایش یافته است.

رئیس اداره بیمه سلامت شهریار با اشاره به پوشش بیمه خدمات تشخیصی درمان ناباروری، تاکید کرد: هفت کد خدمت تصویر‌برداری و سونوگرافی و ۱۶ مورد آزمایش ژنتیک با سهم ۹۰ درصدی بیمه سلامت در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه اعمال شده است.

فرح‌پور ادامه داد: در سطح شهرستان شهریار ۲۴۰ زوج بیمه شده نابارور نیز از خدمات تشخیصی درمانی که به‌ واسطه انتساب نشان بیماری برایشان انجام شده، استفاده می‌نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از