حالت تاریک
یکشنبه, 15 مهر 1403
شرکت کارتن‌سازی پاک پویای مهر پلمب شد
دادستان فیروزکوه:

شرکت کارتن‌سازی پاک پویای مهر پلمب شد

دادستان شهرستان فیروزکوه از پلمب شرکت کارتن‌سازی پاک پویای مهر به دلیل عدم ساخت تصفیه‌خانه و حل مشکلات بوی نامطبوع خبر داد.

توحید مظفری در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: شرکت پاک پویای مهر (بازیافت و تولید کارتن) چندین سال است که در شهرستان فیروزکوه در حال فعالیت بوده و با توجه به اینکه شرکت مذکور در زمینه تولید محصولات سلولزی منحصر به تولید کاغذ تست لاینر قهوه‌ای می‌باشد، به دلیل مصرف بالای آب میزان زیادی فاضلاب صنعتی تولید می‌کند که حجم پسماند و ضایعات آن قابل توجه بوده و معضل فاضلاب و در پی آن تولید بوی نامطبوع به شدت مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته است.

وی گفت: در اوایل امسال این شرکت پس از صدور چندین اخطاریه توسط اداره محیط زیست و همچنین تذکرات جدی توسط دادستانی متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی جهت رفع موضوع از سوی شرکت مذکور صورت نپذیرفت و منجر به پلمب این واحد صنعتی شد که در نهایت با تعهد مدیران شرکت، با در نظر گرفتن مهلت چهار ماهه جهت ساخت تصفیه‌خانه و حل مشکلات موجود رفع پلمب شد. 

دادستان شهرستان فیروزکوه افزود: با پایان مهلت چهار ماهه علیرغم اقدامات خوبی که توسط شرکت مذکور صورت پذیرفت اما پروژه ساخت تصفیه‌خانه به اتمام نرسیده و بوی نامطبوع این واحد تولیدی رفع نشد که نارضایتی مردم به سر حد امکان رسیده و اهالی منطقه در حال تخلیه و انتقال منازل خود به دور از شرکت مذکور هستند.

مظفری بیان کرد: در راستای حفظ حقوق عامه، موضوع شرکت پاک پویای مهر مجدد در دستور کار این دادستانی قرار گرفته و طی جلسه‌ای به پیشنهاد مدیران شرکت، مقرر شد این واحد صنعتی به مدت ۶ ماه تعطیل تا تمامی تمرکز شرکت جهت بهسازی خط تولید تصفیه خانه و رفع مشکلات به‌وجود آمده قرار گیرد تا پس از تائید کارشناسان و دادستانی فیروزکوه نسبت به شروع مجدد کارخانه مذکور اقدام شود.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده جهت ساماندهی کارگران این واحد صنعتی خاطرنشان کرد: طی ظرفیت‌سنجی صورت گرفته، نیروهای شرکت مذکور در کارخانجات سطح شهرستان توزیع و مستقر شدند تا مشکلی از بابت تامین معیشت و حقوق کارگران ایجاد نشود.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از