حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
استاد علوم ارتباطات دانشگاه سوره:

سیاست پشت پرده رسانه‌داری در دنیا است

سیاست پشت پرده رسانه‌داری در دنیا است

استاد علوم ارتباطات دانشگاه سوره گفت: صهیونیست‌ها مالکان اصلی رسانه‌ها در دنیا بوده و در پشت پرده بسترهای فضای مجازی، اهداف سیاسی گردانندگان آن‌ها دنبال می‌شود.

امیدعلی مسعودی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به دستگیری مدیرعامل تلگرام توسط کشور فرانسه، اظهار کرد: محدودیت‌های آزادی در حوزه امنیت حکمرانی و حریم خصوصی برای همه کشورها لازم است.

وی یکی از اهداف پشت پرده ایجاد پلتفرم‌های خارجی را گسترش اهداف سیاسی مالکان رسانه‌ها که عمدتأ صهیونیست‌ها هستند، خواند و بیان کرد: در پشت صحنه رسانه به عنوان بازوی تبلیغاتی و انحراف افکار عمومی، جهان امپریالیستی در حال استفاده است و در این تردیدی وجود ندارد که با نگاه موضوعات سیاسی رسانه‌ها ایجاد شده‌اند.

استاد علوم ارتباطات دانشگاه سوره از رسانه‌ها به عنوان ابزار بسیار مهم سرمایه‌سالاری یاد و خاطرنشان کرد: دستگیری مدیرعامل تلگرام به خوبی نشان‌دهنده ناامن بودن پلتفرم‌های خارجی است و این موضوع بار دیگر اهمیت توجه به پلتفرم‌های داخلی و بومی‌سازی اینترنت را دوچندان می‌کند.

مسعودی تأکید کرد: در حال دفاتر پلتفرم‌هایی مانند تلگرام و واتس‌آپ در بسیاری از کشورها فعال بوده و درصورتیکه خطایی از آنان رخ دهد، بر اساس قوانین کشورها احضار و مجازات می‌شوند که این خلأ در کشور ما مشهود است، معتقدم این دفاتر بایستی در داخل کشورمان راه‌اندازی شده، قوانین ما را به رسمیت شناخته و نتوانند اقدامی علیه منافه ملی‌ ما انجام دهند و در این صورت می‌توانیم حکمرانی خود را بر فضای مجازی اعمال کنیم.

وی تصریح کرد: نبود شهر هوشمند و شهر مجازی، فعال و مستقر نبودن دفاتر پلتفرم‌های خارجی در داخل آن هم با وجودیکه بیشترین فعالیت را در کشورمان دارند، از مشکلات و خلأهای موجود در فضای مجازی است.

استاد علوم ارتباطات دانشگاه سوره، انتقال دیتاسنترها را یکی دیگر از اولویت‌ها در عرصه فضای مجازی خواند و گفت: چرا باید داده‌های ما در دیتاسنترهای خارج از کشور موجود باشد، همچنان که چندی پیش با آتش گرفتن یکی از دیتاسنترها در کشور فرانسه، بخش زیادی از ژورنال‌های علمی ما از بین رفت.

مسعودی عنوان کرد: استفاده از اینترنت ملی در روزهای بحرانی، استقرار دیتاها در داخل کشور و فعال کردن دیوار آتشین برای آن‌ها و از سویی برقراری ارتبا‌ط علمی و کاری با دنیا در بستر پلتفرم‌های خارجی در کنار تقویت پیام‌رسان‌های داخلی و بومی‌سازی اینترنت از مهمترین رویکردهایی است که در حوزه فضای مجازی باید پیش روی خود قرار دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از