حالت تاریک
جمعه, 11 خرداد 1403
فرماندار فیروزکوه:

سلامت مردم در اولویت است

سلامت مردم در اولویت است

فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه سلامت مردم در اولویت قرار خواهد داشت، گفت: در صورتی که تعهدات صنایع آلاینده عملی نشود دولت به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

محمد حیدری‌منش در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، در خصوص برخی گلایه‌ها پیرامون عدم انتقال صنایع آلاینده به خارج از حریم شهر فیروزکوه، اظهار کرد: انتقال صنایع آلاینده در وهله اول نیازمند عزم اعضای هیات مدیره و مدیران آن صنعت است.

وی گفت: شركت تامین ماسه ریخته‌گری فیروزكوه یكی از واحدهای فعال قدیمی شهرستان است كه در زمان تاسیس خارج از محدوده شهر واقع شده بود، اما با گذشت سال‌ها و توسعه بافت شهری، این كارخانه اكنون در محدوده بافت شهر واقع شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شرکت تامین ماسه از سال ۸۴ به عنوان یک واحد صنعتی آلاینده معرفی شده و از سال ۹۱ انتقال آن به خارج از محدوده شهری به صورت جدی مطرح شده است، این شرکت حتی در سال 95 یک نوبت پلمب نیز شد.

حیدری‌منش با بیان اینکه بیش از 200 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند، افزود: دولت وظیفه دارد از صنایع حمایت کند اما نه به هر قیمتی، نقش دولت یک نقش تسهیل‌گری است.

وی با بیان اینکه سلامت مردم در اولویت قرار خواهد داشت، تاکید کرد: در صورتی که تعهدات صنایع آلاینده عملی نشود دولت به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه عنوان کرد: در جلسات مکرر به مدیران این واحد صنعتی تاکید شد تا نسبت به انتقال آن به خارج از محدوده شهری اقدام کنند و دستگاه اجرایی نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

گفتنی است، در سال ۹۱ از سوی سرپرست وقت شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه بیان شد که از سال ۸۷ که مرکز طب کار در شبکه بهداشت و درمان راه‌اندازی شده است تا سال ۹۱، از مجموع ۲ هزار و ۶۵۹ کارگر شناسایی شده در سطح این شهرستان، ۵۰ نفر آلوده به سیلیس شناسایی شده که ۱۰ نفر آنان به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شده‌اند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از