حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
امام جمعه شهرستان دماوند:

سفره‌های افطاری نمونه‌ اکرام حسنی هستند

سفره‌های افطاری نمونه‌ اکرام حسنی هستند

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: برپایی سفره‌های ساده و بدون تجملات افطاری موجب تقویت فرهنگ همدلی و اکرام حسنی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: ائمه اطهار علیهم‌السلام که به مقام عرفانی و بالاترین درجات بندگی خداوند متعال دست یافته‌اند، الگویی برای بشریت هستند.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید در حد توان از رفتار و شخصیت والای ائمه اطهار علیهم‌السلام الگو بگیریم، عنوان کرد: امام حسن (ع) که کریم اهل لقب گرفته است، همه زندگی خود را وقف نیازمندان و فقرا کرده است.

امام جمعه شهرستان دماوند با تأکید بر اینکه کرامت داشتن و بخشندگی ویژه افراد ثروتمند نیست، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه می‌توانند بخشی از دارایی خود را در راه خداوند انفاق کنند و البته این کار خداپسندانه علاوه بر تقویت وحدت معنوی، موجب فراوانی و برکت اموال می‌شود.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی با تاکید بر اینکه فرهنگ انفاق و بخشش باید در جامعه تسرّی و گسترش یابد، افزود: تعمیق و تقویت این صفت والای انسانی در جامعه، بر محبت‌ها افزوده و کینه‌ها را از دل‌ها می‌زداید.

وی گستراندن سفره‌های ساده افطاری را نمونه‌ای از اکرام حسنی برشمرد و تصریح کرد: با استقبال مردم و نذورات آن‌ها در ماه مبارک رمضان در مساجد و جای جای شهرها سفره‌های ساده افطاری گسترده می‌شود.

امام جمعه شهرستان دماوند اضافه کرد: با برپایی سفره‌های ساده و بدون تجملات می‌توان فرهنگ همدلی را گسترش داده و اکرام حسنی را در جامعه تقویت و نهادینه کرد.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی اظهار کرد: ترویج این صفات انسانی و دینی موجب افزایش اُنس و اُلفت در بین افراد جامعه شده و با گسترش فرهنگ بخشش و انفاق، نفاق را از بین می‌برد.

وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت گرانبهایی برای ترویج فرهنگ والای دینی در بین مردم و انتقال آن‌ها به فرزندان است، تا به این واسطه مقام عرفانی و سجایای شخصیتی ائمه معصومین علیهم‌السلام انتقال یافته و هر چه بیشتر در بین آحاد جامعه پررنگ‌تر شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از