حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
استاد حوزه و دانشگاه:

پیروی از ولی‌فقیه وحدت‌آفرین است

پیروی از ولی‌فقیه وحدت‌آفرین است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیروی از فرامین ولایت فقیه عامل وحدت شیعه و سنی و اتحاد امت اسلامی برای رویارویی با دشمنان اسلام است.

حجت‌الاسلام سید حسین کوششی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: اتحاد بین شیعه و اهل سنت عاملی مهم و اصلی در بی‌اثرشدن نقشه‌های دشمنان است.

وی بیان کرد: برای بی‌اثر شدن نقشه‌های دشمن باید اتحاد بین شیعه و اهل سنت حفظ شده و ازهر کلام و عملکردی که باعث تنش و اختلاف بین شیعه و سنی می‌شود، پرهیز کرده و این را بدانیم که ما همه یک امت واحده هستیم و آن هم امت اسلامی است.

این استاد حودت و دانشگاه بیان کرد: شیعه و سنی در مورد اصول دین مثل توحید  و معاد دیدگاه مشترکی دارند و اختلاف‌نظراتی درباره برخی از فروع دین وجود دارد که مانع حفظ وحدت ما نمی‌شود.

کوششی با اشاره به دشمنی دیرینه دشمنان با اسلام، خاطرنشان کرد: راه علاج برای رویارویی با مکر دشمن اتحاد بین خود مسلمانان، امت و امام جامعه است، وحدت درنگاه اسلام بر اساس دو رکن امام و امت بنا شده و در صورت نبودن هر کدام از این دو مورد، جامعه اسلامی به اهداف خود نخواهد رسید.

رئیس سابق اتحادیه موسسات قرآنی کشور تاکید کرد: تقویت عنصر وحدت اسلامی در گرو عمل به فرامین ولی فقیه و رهبر جامعه است و باید  از هر چیزی که مانع اتحاد می‌شود، خودداری کرد، قطعا همایش حضور مسلمانان در کنگره عظیم اربعین و احساس مسئولیت آنان در قبال مردم غزه باعث اتحاد مسلمانان و گسترش دین اسلام می‌شود.

کوششی تصریح کرد: مراسم اربعین و احساس تکلیف در قبال مظلومان غزه از سوی سایر مذاهب اسلامی و فراتر از آن غیر مسلمان هم مورد استقبال گسترده قرار گرفته است و کشورهای دیگر نیز در حمایت از مردم غزه به پا خاسته‌اند.

وی ادامه داد:  همه ما با تکیه بر شعار حب‌الحسین یجمعنا می توانیم بسیاری از فرهنگ‌ها، ادیان و مذاهب مختلف را  زیر چتر محبت امام حسین (ع) جمع کرده و پیام نهضت حسینی را به آنها انتقال دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از