حالت تاریک
یکشنبه, 15 مهر 1403
سالمندان ۱۵ درصد بیمه‌شدگان سلامت هستند
رئیس اداره بیمه سلامت شهریار:

سالمندان ۱۵ درصد بیمه‌شدگان سلامت هستند

رئیس اداره بیمه سلامت شهریار گفت: سالمندان بالای ۶۰ سال، ۱۵ درصد بیمه‌شدگان بیمه سلامت را تشکیل می‌دهند و خدمات درمانی و مشاوره‌ای متناسب با نیاز آن‌ها ارائه می‌شود.

مهدی فرح‌پور در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به گرامیداشت هفته سالمندان با شعار «سالمندی با عزت»، اظهار کرد: فرصتی مغتنم فراهم می‌آید تا به جایگاه ارزشمند و نقش پراهمیت سالمندان در جامعه ارج نهاده و از تلاش‌های بی‌وقفه و تجربیات گرانقدر این قشر شریف قدردانی کنیم.

وی بیان کرد: سالمندان نه تنها گذشته‌ای پرافتخار را نمایندگی می‌کنند، بلکه در تربیت نسل‌های آینده نیز نقش بسزا و غیرقابل انکاری را عهده‌دار هستند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهریار از سالمندان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی یاد و عنوان کرد: سالمند شدن جمعیت هزینه‌های مالی سنگین ناشی از بیماری‌های مزمن را بر جامعه تحمیل می‌کند، استفاده از برنامه‌های بیمه‌ای برای پوشش هزینه‌های بهداشتی و درمانی می‌تواند رفاه اقتصادی سالمندان را تأمین کند.

فرح‌پور با بیان اینکه سال‌های از دست رفته عمر، در واقع زیان ناشی از سرمایه‌های انسانی و مرگ زودرس جامعه است، افزود: سالمندان بالای ۶۰ سال قریب به ۱۵ درصد جمعیت بیمه‌شدگان بیمه سلامت را شامل می‌شوند و متعهد شده‌ایم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات، در راستای ارائه خدمات باکیفیت و بدون تبعیض به سالمندان گرانقدر گام برداریم.

وی با اشاره به تسهیل دسترسی به خدمات از طریق توسعه خدمات الکترونیک، تصریح کرد: یکی از خدمات بیمه‌ای ویژه سالمندان، تائید داروی تری پاراتاید است که در صورت ابتلا به شکستگی به منظور درمان پوکی استخوان با افزایش توده استخوانی و استحکام آن خطر شکستگی را کاهش می‌دهد.

رئیس اداره بیمه سلامت شهریار به بیان نقش حیاتی این بیمه در حمایت از سالمندان پرداخت و گفت: این طرح با ارائه خدمات پزشکی و دارویی، توانمندسازی و بهبود کیفیت زندگی قشر آسیب‌پذیر و سالمند را هدف قرار داده است.

فرح‌پور اظهار کرد: همچنین بیمه به پوشش هزینه‌های درمانی و مراقبتی به سالمندان کمک می‌کند تا در محیطی امن و حمایت‌شده به زندگی ادامه دهند، برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای نیز به آن‌ها امکان می‌دهد با آگاهی از خدمات موجود، از حقوق و نیازهای خود به نحو بهینه‌تری بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از