حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
رژیم صهیونیستی با بن‌بستی تمام عیار مواجه است
کارشناس مسائل سیاسی:

رژیم صهیونیستی با بن‌بستی تمام عیار مواجه است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی با بن بست تمام عیار مواجه است و برای خروج از این بن‌بست، به کشتار غیرنظامیان و ترور فرماندهان حزب الله و حماس روی آورده است.

سید ابوالقاسم هاشمی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با تاکید بر اینکه مطابق قطعنامه ۱۷۰۱، اراضی جنوبی لبنان در مرز شمالی رژیم اشغالگر قدس باید به لبنان واگذار شود، اظهار داشت: مطابق این قطعنامه تنها ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح باید در مناطق مرزی مستقر شوند نه رژیم صهیونیستی، اما تا امروز صهیونیست‌ها به هیچ یک از مفاد این قطعنامه مثل سایر معاهدات و توافقات خود عمل نکرده‌اند.

وی عنوان کرد: حزب الله در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه اعلام کرده عملیات‌های خود را علیه این رژیم تا پایان جنگ ادامه می‌دهد و در طول بیش از ۱۱ ماه توانسته به رژیم صهیونیستی ضربات بسیار مهلک و تخریب کننده‌ای را وارد کند.

این کارشناسی مسائل سیاسی بیان کرد: این حملات به ویژه پس از ترور یکی از فرماندهان عالی‌رتبه حزب الله لبنان شکل تصاعدی به خود گرفته، رژیم جعلی صهیونیستی نشان داده بسیاری از اقداماتش خارج از مدار عقلانیت سیاسی و بین‌المللی بوده و از بسیاری از خطوط قرمز عبور کرده است.

هاشمی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ غزه در وضعیتی قرار دارد که می‌توان از آن به عنوان بن‌بست راهبردی یاد کرد، به طوریکه صرفاً با کشتار غیرنظامیان در غزه و لبنان و هدف قرار دادن فرماندهان میانی حماس و حزب الله به دنبال خروج از این بن‌بست است.

وی تصریح کرد: در دور جدید مذاکرات آتش‌بس، شروط مطرح شده از سوی نتانیاهو تقریباً به یک مانع جدی در مسیر آتش‌بس تبدیل شده، چراکه او پایان جنگ را به منزله پایان حیات سیاسی خود می‌بیند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: تنش‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی بسیار بدتر از موضوع غزه برای رژیم صهیونیستی در حال ادامه‌دار شدن است، چراکه حزب الله توانسته ضمن درگیرسازی نیمی از توان نظامی رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی قواعد خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کند.

هاشمی یادآور شد: موج اعتراف به شکست از سوی مقامات رژیم صهیونیستی شدت یافته و اخیراً وزیر خارجه سابق این رژیم به نوعی اعتراف کرده که ایران با موفقیت توانسته جبهه‌های مختلف منطقه‌ای را علیه تل‌آویو بسیج و این رژیم را با بن‌بست تمام عیار مواجه کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا از هیچ کمکی به رژیم صهیونیستی فروگذار نمی‌کند، گفت: بر خلاف جوسازی‌های ظاهری و تبلیغاتی که رژیم صهیونیستی و جریان متحد آن تلاش دارند با پروپاگاندای رسانه‌ای راهبرد محور مقاومت را در اعمال فشار به رژیم اشغالگر قدس در جبهه‌های مختلف قرار دهند، این رژیم و متحدان غربی آن را محور مقاومت با چالش های جدی روبرو کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی، حوادث غزه و تحولات گوناگونی که در رویارویی جریان کلی مقاومت با رژیم صهیونیستی رخ داده، حوادث آینده‌سازی است که با حرکتی کاملأ فلسطینی آغاز شد و منجر به پیروزی کامل فلسطینیان خواهد شد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از