حالت تاریک
شنبه, 22 اردیبهشت 1403
فرمانده سپاه استان تهران خبر داد:

رونمایی از ۵۰ کتاب در کنگره شهدای تهران

رونمایی از ۵۰ کتاب در کنگره شهدای تهران

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: در کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران، از ۵۰ کتاب درباره زندگی‌نامه شهدا رونمایی می‌شود.

سردار قربان محمد ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: مقدمات برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران از دو سال پیش آغاز و همه برنامه‌ریزی‌ها برای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری استان تهران و تصمیم‌گیری در این باره، عنوان کرد: سوم خرداد ماه، مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر اجلاسیه نهایی کنگره در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران بیان کرد: برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت شهرستانی، عدوات جنگی و برپایی موکب‌های پذیرایی پیش‌بینی شده است.

سردار ولی‌زاده با اشاره به حضور مسئولان شهرستان‌های استان تهران، خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم در این اجلاسیه، خاطرنشان کرد: نخستین کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران با شعار «راست قامتان جاودانه تاریخ» برگزار خواهد شد.

وی به فعالیت سازمان فضای مجازی بسیج از طریق گردان‌های سایبری و به میدان آوردن عوامل با هدف انعکاس اخبار کنگره و تولید و انتشار محتوا در حوزه‌های مختلف در ارتباط با این کنگره در سطح استان تهران اشاره و تأکید کرد: اخبار مرتبط در سایت کنگره به آدرس 12000tehran.ir بارگذاری و منتشر شده و در اختیار عموم مردم و خانواده‌های معظم شهدا قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این کنگره، انتقال آثار شهدا و حفظ و صیانت از آن‌ها برای آیندگان است و حقیقت کار کنگره شهدا پس از اجلاسیه نهایی آغاز می‌شود، چرا که باید با توجه به آثار و سرگذشت‌پژوهی به دست آمده از شهدا، این آثار در قالب فیلم و کتاب تدوین شود.

سردار ولی‌زاده گفت: قریب به ۱۸۰ کتاب درباره شهدای استان تهران وجود دارد که تعدادی از آنها از سوی خانواده‌های شهدا نگاشته شده و تعدادی نیز توسط مسئولان شهرستانی درباره شهدای استان تهران نوشته شده، همچنین حدود ۵۰ جلد کتاب توسط کنگره آماده شده که در اجلاسیه نهایی از آنها رونمایی و برای استفاده عموم منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه تولید فیلم نیز فیلم‌نامه زندگی‌نامه شهید یدالله کلهر از شهدای استان تهران نوشته شده و فیلمبرداری آن نیز امسال آغاز می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از