حالت تاریک
پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403

رفع گره ترافیکی میدان قائم (عج) اسلامشهر

رفع گره ترافیکی میدان قائم (عج) اسلامشهر

گره ترافیکی میدان قائم (عج) اسلامشهر با اجرای طرح ترافیکی شهرداری باز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، باید اذعان کرد یکی از مشکلات مهمی که سالیان سال بود شهروندان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم با آن دست به گریبان بودند گره ترافیکی موجود در میدان قائم (عج) ابتدای اسلامشهر از سمت شهرستان بهارستان بود. معضلی که به تازگی با همت شورای شهر، شهرداری اسلامشهر و رئیس پلیس راهور شهرستان اسلامشهر رفع شده است. 

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر روز شنبه درباره اهمیت اصلاح هندسی صورت گرفته در میدان قائم (عج) تصریح کرد: در طول شبانه روز از محور آیت‌الله سعیدی درمحدوده میدان قائم (عج) حداقل ۳۰۰ هزار تردد خودرویی انجام می‌شد که ساختار قبلی میدان باعث ایجاد ترافیک سنگین و هدررفت زمان مسافران و رانندگان می‌گردید، اما با تدبیر انجام شده توسط شورای شهر اسلامشهر، مناقصه عملیات عمرانی سریعاً انجام و اصلاح ضروری میدان صورت گرفت.

وی اظهار داشت: هزینه انجام طرح مذکور به میزان ۵ درصد هزینه یک تقاطع غیرهمسطح است.  

شهردار اسلامشهر افزود: در ۲۰ سال گذشته در محور آیت‌الله سعیدی محدوده شهرستان اسلامشهر عملیات عمرانی ترافیکی انجام نشده بود اما در دوره فعلی اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ به طور مثال در سه نقطه از محور نام‌برده تاکنون عملیات عمرانی برای کاهش بار ترافیکی اجرایی شده است.

حمیدی از انجام یک طرح عمرانی ترافیکی دیگر تا اول فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد و تصریح کرد: عملیات عمرانی دوربرگردان سر باغ فیض هم از جمله موارد مهمی است که بعد از عید اجرایی خواهد شد.

در مراسم بهره‌برداری از این طرح حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر، حجت‌الاسلام برقراری امام جمعه شهرستان اسلامشهر، سعید دوستی‌نژاد دادستان شهرستان اسلامشهر، داود حورزاده رئیس شورای شهر اسلامشهر، علیرضا دلجویی رئیس پلیس راهور شهرستان اسلامشهر، مجید خداپرست شهردار منطقه دو اسلامشهر و جمعی دیگر از مدیران شهری حضور داشتند.

در طرح اصلاح هندسی میدان قائم (عج) معادل یک هزار کامیون تخریب آسفالت و بتن، یک هزار و ۲۵۰ کامیون خاکبرداری، ۷۵۰ کامیون قلوه‌ریزی، ۵۰۰ میکسر بتن‌ریزی، ۳ هزار مترمربع فضای سبز جدید و ۱۲ هزار مترمربع هم روکش مکانیزه آسفالت انجام شده است‌.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب استان تهران و پایتخت قرار دارد .

 منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از