حالت تاریک
چهارشنبه, 06 تیر 1403
معاون آبفا غرب استان تهران خبر داد:

رفع قطعی‌ آب تهران با حفر چاه

رفع قطعی‌ آب تهران با حفر چاه

معاون امور بهره‌برداری و توسعه آبفای غرب استان تهران گفت: ۱۰ حلقه چاه جدید جهت تأمین آب شرب در شهرستان‌های غرب استان تهران حفر شده و در چرخه تولید قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» محمد رضا شمسایی فر اظهار داشت: با هدف رفع کمبود آب در شهرستانهای غرب استان تهران، ۱۰ حلقه چاه جدید جهت تأمین آب شرب حفر شده و در چرخه تولید قرار می‌گیرد .

وی ادامه داد: در شهرستان ملارد کار حفر سه حلقه چاه به اتمام رسیده و ۲ حلقه چاه وارد مدار بهره‌برداری شده و تمهیدات لازم جهت حفر ۲ حلقه چاه دیگر انجام شده و درحال حاضر دستگاه در محل مستقر شده است و تا ماه آینده به ظرفیت تولید این منطقه اضافه خواهد شد.

معاون امور بهره‌برداری و توسعه آبفای غرب استان تهران گفت: سهمیه آب در صباشهر شهریار از تصفیه خانه ششم برداشت خواهد شد و انتهای خط الغدیر تا روزهای آینده به شهر فردوسیه می‌رسد و اقدام موثری در خط الغدیر و تصفیه‌خانه ششم فراهم می‌شود.

شمسایی فر ادامه داد: به دلیل کاهش بارش ها و کم آب در سه سال اخیر شاهد کاهش منابع اب زیر زمینی به عنوان تنها منبع تامین کننده اب شرب مشترکین در غرب تهران ( ملارد , شهریار و قدس هستیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که مشترکین نسبت به مدیریت مصرف و کاهش حداقل ۱۰ درصد مصارف خود اقدام کنند می توانیم از تنش آبی امسال نیز عبور کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از