حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 خرداد 1403
سرپرست اداره‌کل کار استان تهران خبر داد:

رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اجرای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل در سال گذشته از رشد ۵۰ درصدی برخوردار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، محمد آذر‌پناه اظهار کرد: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل که از رشد 50 درصدی برخوردار بوده است، به رقمی بالغ بر 289 کارگاه در سطح استان رسیده است.

وی با بیان این که این طرح در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر موجب افزایش تولید، ایجاد انگیزه کار و احساس عادلانه بودن دستمزد پرداختی به کارگران می‌شود، افزود: کارفرمایان مکلفند بر اساس مواد ۴۸  و ۴۹ قانون کار، پرداخت حقوق و مزایای نیروهای کار خود را مطابق طرح طبقه‌بندی مشاغل انجام دهند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: با اجرای طرح طبقه‌بندی و رتبه‌بندی مشاغل، کارکنان و کارگران از مزایای گروه، سنوات و مزد با رعایت شرایط احراز شغلی پیش‌بینی شده در مقررات موضوعی بهره‌مند می‌شوند.

آذرپناه بیان کرد: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل زمینه افزایش تولید را فراهم کرده و موجب بالارفتن انگیزه کار در بین کارگران می‌شود.

وی افزود: توجه و تکریم توأمان قشر کارگر و کارفرما در رشد بهره‌وری و ارتقاء شور و نشاط، ایجاد انگیزه و خلاقیت تاثیرگذار است و همواره بایستی مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب، مهمترین رکن جهش تولید را جامعه کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: توجه به نیازهای جامعه کارگری موجب تحقق جهش تولید خواهد شد.

آذر‌پناه تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از مجموعه‌ها با تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد روبرو هستیم و این امر در کاهش کیفیت کار و تولید محصول اثرگذار است.

به گفته وی، در بعضی از بنگاه‌ها عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت حقوق و مزایای یکسان به کارگران تازه کار و کارگران با سابقه، بی‌انگیزگی و خروج کارگران از بنگاه را به دنبال داشته موجب کاهش بهره‌وری و لطمه به بنگاه شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از