حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه دماوند:

دولت وابستگی اقتصاد به نفت را کاهش دهد

دولت وابستگی اقتصاد به نفت را کاهش دهد

امام جمعه شهرستان دماوند گفت:دولت باید اقتصاد کشور را مقاومتی و وابستگی به نفت و تصدی گری خود در اقتصاد را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه شهرستان دماوند با اشاره به گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت‌ها خدمات زیادی را به مردم ارائه کرده‌اند و در همه زمینه‌ها پیشرفت داشته‌ایم.

وی بیان کرد: دولت باید اقتصاد کشور را مقاومتی و وابستگی به نفت و تصدی‌گری خود در اقتصاد را کاهش دهد، اصلاح بودجه‌بندی و متوازن کردن آن با رعایت اولویت‌ها و کم کردن هزینه‌های زائد و غیر ضروری برای کاهش اسراف از ضرورت‌های دولت جدید است.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: مولد، درون‌زا و دانش‌بنیان کردن اقتصاد با استفاده از ظرفیت نیروهای جوان، کاردان و مؤمن ثبات و پویایی اقتصادی را در پی خواهد داشت، امید است دولت چهاردهم بهبود وضع اقتصادی را در اولویت قرار دهد تا مقدمات بهبود وضع فرهنگی و اجتماعی نیز فراهم شود.

فتاح دماوندی عنوان کرد: آن چیزی که چهره حکومت اسلامی را زشت نشان می‌دهد وجود فقر، فساد و تبعیض است، فقر و نداری ممکن است کفر و بی‌ایمانی را به دنبال خود بیاورد، از این‌رو فقر زدایی و ایجاد درآمد، اشتغال و افزایش تولید از واجبات حکومت است.

وی افزود: یکی از راه‌های تقویت اقتصاد، مردم‌سالار کردن آن است، اینکه ما جرات کنیم و تنظیم عرضه و تقاضا را به مردم بسپاریم راهگشا است، اجرایی کردن صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی، تقویت بخش خصوصی، حمایت واقعی از سرمایه‌گذاران و تعاونی‌ها ما را در اقتصاد قوی خواهد کرد.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: کسب رأی اعتماد همه وزیران پیشنهادی رئیس جمهور از مجلس نشانه همدلی مسئولان برای خدمت به مردم است، شایسته است وزرا روحیه جهادی و انقلابی نقاط قوت دولت سیزدهم را تقویت و نقاط ضعف آن را برطرف کرده و خدمت به مردم را برای خود افتخار بدانند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از