حالت تاریک
پنج‌شنبه, 10 خرداد 1403
فرماندار فیروزکوه:

دولت سیزدهم به رویکرد عدالت آموزشی عینیت بخشید

دولت سیزدهم به رویکرد عدالت آموزشی عینیت بخشید

فرماندار فیروزکوه گفت: در ایران اسلامی یک رویکرد اساسی در حوزه آموزش و پرورش نهادینه شده که در دولت سیزدهم به آن رویکرد عینیت بخشیده شد، این رویکرد اساسی کشور در حوزه آموزش و پرورش تحقق عدالت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، محمد حیدری‌منش در مراسم گرامیداشت «مقام معلم» که در مجتمع فیروزه شهر فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: باید در این روز یاد شهیدان گرانقدرمان خصوصاً ۱۳ شهید معلم و دانش‌آموز شهرستان فیروزکوه و شهید گرانقدر شهید مرتضی مطهری که روز معلم به نام این استاد اخلاق و اسوه معلمین در کشور ما نامگذاری شده است گرامی بداریم.

وی گفت: نامگذاری روز معلم در روز شهادت شهید مطهری یک هدف غایی داشته و آن تاسی و الگوپذیری معلم‌هایمان از شخصیت و رفتار و ویژگی‌های خاص شهید مطهری بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: آنچه را که در آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه مشاهده می‌کنیم اقدامات ارزشمندی است در جهت تعلیم و تربیت و پرورش نسل توانمند و معتقد برای آینده کشور، در همین راستا اقدامات خوبی برای تحول نظام آموزش و پرورش در سطح شهرستان انجام شده و این اقدامات به صورت دوره‌ای در شورای آموزش و پرورش شهرستان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

حیدری‌منش با اشاره به کسب بالاترین میانگین امتحانات نهایی دانش آموزان فیروزکوهی در سطح استان تهران، گفت: وقتی در بزنگاه‌های مختلف، در ماراتن‌ها، آزمون‌ها و رقابت‌های گوناگون، دانش آموزان شهرستان فیروزکوه رتبه‌های خوبی را در در سطح استانی و یا در سطح ملی کسب می‌کنند این نشانه زحمات و تلاش‌های فرهنگیان عزیز در سر کلاس‌های درس بوده است.

وی افزود: در ایران اسلامی یک رویکرد اساسی در حوزه آموزش و پرورش نهادینه شده که در دولت سیزدهم به آن رویکرد عینیت بخشیده شد، این رویکرد اساسی کشور در حوزه آموزش و پرورش تحقق عدالت است، عدالت از این جهت که ما در تعلیم و تربیت هم عدالت‌پرور تربیت کنیم، هم عدالت خواه و هم عدالت‌ساز که این موضوع مبتنی بر عدالت آموزشی شکل خواهد گرفت.

فرماندار فیروزکوه بیان کرد: خدا را شاکریم که در نقاط محروم معلم‌های عزیزمان چندین کیلومتر را در نقاط کوهستانی و سخت می‌گذرانند و تدریس می کنند تا عدالت آموزشی را در سطح شهرستان تحقق یابد، اینکه معلمان عزیز برای سه دانش‌آموز در دورترین نقاط شهرستان فیروزکوه حضور میابند و تلاش می‌کنند تا این دانش‌آموزان آینده‌سازان میهن عزیزمان باشند قطعاً رویکردشان رویکرد عدالت‌محور و عدالت‌گستری است.

حیدری‌منش ادامه داد: از طرفی باید به این نکته توجه کنیم که مبنای رشد و مبنای شکل‌گیری هویت دانش‌آموزان در سطح مدارس شکل می‌گیرد، نقش معلمان عزیز شکل‌گیری و پرورش جوان مومن مبتنی بر انقلاب اسلامی در راستای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی مورد تاکید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ را مجموعه‌ای از آداب و رسوم و باور و سنت‌های یک منطقه بدانیم قطعاً فرهنگ جامعه ما آن چیزی است که توسط معلمان در سر کلاس تدریس می‌شود و در تعمیق باورهای دانش‌آموزان تاثیرگذار است و با توجه به اقدامات ارزشمندی که شما عزیزان انجام داده‌اید به حمدالله نسل آتی ما نسل توانمندی خواهد بود.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از