حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری خبر داد:

خرید ۴۵ هزار تُن گندم در ری

خرید ۴۵ هزار تُن گندم در ری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: در سال زراعی جاری، ۴۵ هزلر تُن گندم تولید شده در این این شهرستان، به نرخ خرید تضمینی دولتی خریداری شد.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان ری قریب به ۴۵ هزار هکتار بوده و مهمترین اقلام کشاورزی کشت شده در آن گندم، جو، ذرت علوفه ای، کلزا، یونجه، سبزی و صیفی هستند.

وی با اشاره به اینکه برداشت محصولات گندم و جو از سطح اراضی کشاورزی این شهرستان به اتمام رسیده، بیان کرد: قریب به ۴۵ هزار تُن گندم خرید تضمینی از چهار نقطه در سطح شهرستان ری و خارج از آن، از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری تأکید کرد: برآوردها از برداشت حدود ۵۵ هزار تُن گندم از سطح ۱۳ هزار هکتار اراضی اختصاص یافته به کشت این محصول استراتژیک خبر می‌داد که از این میزان ۴۵ هزار تُن تحویل مراکز خرید دولتی شده و مابقی نیز برای مصارف دیگر و تأمین بذر سال زراعی آینده توسط کشاورزان ذخیره شده است.

عابدی عملکرد شهرستان ری در تولید و خرید تضمینی گندم را در سال زراعی جاری بسیار خوب ارزیابی و تأکید کرد: میزان خرید تضمینی این محصول در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۲۵ تا ۳۰ هزار تُن گندم تولیدی در شهرستان ری تحویل مراکز خرید دولتی شد و این میزان امسال به واسطه اجرای مشوق‌های حمایتی دولت برای کشاورزان به ۴۵ هزار تُن افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ری از این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های تولید غلات یاد و خاطرنشان کرد: ری رتبه‌دار تولید کلزا بوده و در زمینه تولید گوشت قرمز نیز پس از شهرستان ورامین، در رتبه دوم استان قرار دارد.

دعابدی گفت: همه اراضی شهرستان ری که به کشت گندم و دیگر محصولات  اختصاص می‌یابد، جزو اراضی آبی بوده و اراضی دیم برای کشت محصولات کشاورزی در این شهرستان وجود ندارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از