حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرماندار ملارد خبر داد:

خدمت‌رسانی موکب‌های ملارد به زائران اربعین

خدمت‌رسانی موکب‌های ملارد به زائران اربعین

فرماندار ملارد از استقرار دو موکب در کشور عراق به منظور خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین در شهرهای نجف و کربلا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، امین اسدی در جمع اعضای ستاد اربعین شهرستان ملارد با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: موکب علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام در نجف و موکب شهید هادی شریفی در عمود ۸۵۹ مسیر نجف به کربلا به زائران جضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی افزود: نیازمندی‌های برپایی این دو موکب در کشور عراق احصاء شده و با کمک خیرین، گروه‌های مردمی و دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال تأمین می‌باشد.

فرماندار ملارد ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شکل گرفته، مواکب اعزامی شهرستان ملارد به مدت دو هفته خدمات به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر راهپیمایی اربعین داده خواهد شد.

اسدی افزود: در این مواکب خدماتی همچون طب سنتی، فرهنگی و قرآنی، نانوایی، شستشوی لباس، مشاوره، خیاطی، ایستگاه صلواتی و اسکان درنظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: موکب حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام با ظرفیت اسکان و پذیرایی یک هزار و ۵۰۰ نفر و موکب شهید هادی شریفی با ظرفیت اسکان و پذیرایی یک هزار نفر در روز میزبان زائران حضرت سیدالشهداء(ع) خواهد بود.

فرماندار ملارد در ادامه پیاده‌روی میلیونی اربعین را بزرگ‌ترین رزمایش وحدت مسلمانان جهان دانست و خاطرنشان کرد : امروزه این راهپیمایی تبدیل به یک جبهه بزرگ گفتمان حق در مقابل گفتمان باطل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی امام جمعه شهرستان ملارد هم در این نشست طی سخنانی به ابعاد گوناگون پیاده‌روی اربعین پرداخته و آن را پدیده‌ای چند بعدی برشمرد که علاوه بر ابعاد معنوی از منظرهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش پر رنگی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد :افرادی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند از نزدیک رفتارهایی مانند ایثارگری، از خودگذشتگی و مهمان‌نوازی و خدمت به زائران و محبان اهل بیت(ع) را لمس می‌کنند.

شهرستان ملارد در غرب استان تهران قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از