حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
خانواده و مدرسه ارکان تعلیم و تربیت هستند

خانواده و مدرسه ارکان تعلیم و تربیت هستند

فرماندار شهریار گفت: خانواده و مدرسه دو رکن اصلی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، علیرضا فاتحی‌نژاد عصر امروز در نشست انجمن اوليا و مربيان شهریار، اظهار کرد: فعالیت یک‌جانبه هر یک از خانواده و مدرسه به عنوان دو رکن اصلی تعلیم و تربیت ناقص است.

وی از انجمن اوليا و مربيان به عنوان نماد تعامل خانه و مدرسه در امر تعليم و تربيت دانش‌آموزان یاد و خاطرنشان کرد: انجمن اوليا و مربيان نماد تعامل خانه و مدرسه در امر تعليم و تربيت دانش‌آموزان است. 

فرماندار شهریار با اشاره به اهمیت انجمن‌های اولیا و مربیان، عنوان کرد: هماهنگی و هم‌سویی اقدامات والدین و مربیان نقش بسزایی در پیشرفت دانش‌آموزان دارد و اهمیت برگزاری مستمر انجمن اولیاء و مربیان به عنوان یک ابزار مؤثر در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست.

فاتحی‌نژاد افزود: برگزاری انجمن‌های اولیا و مربیان فرصتی را برای تبادل نظر و تجربیات میان والدین و معلمان فراهم و به بهبود ارتباطات بین آن‌ها کمک می‌کند، همکاری نزدیک بین آن‌ها درک بهتر والدین از روش‌های آموزشی و نیازهای دانش‌آموزان و بهبود عملکرد تحصیلی و اجتماعی دانش آموزان را به دنبال دارد.

وی به نقش مهم انجمن‌های اولیا و مربیان در شناسایی و حل مشکلات آموزشی اشاره و تصریح کرد: برگزاری جلسات به صورت منظم و بررسی مسائل به صورت مشترک توسط اولیا و معلمان منجر به ارائه راهکارهای مناسب و افزایش مشارکت والدین در فرآیند یادگیری و تربیت فرزندان می‌شود.

فرماندار شهریار ادامه داد: برگزاری این انجمن‌ها ایجاد محیط آموزشی مثبت و حمایت‌کننده برای دانش‌آموزان و آشنایی اولیا با مسائل، اتفاقات، هزینه‌کردها و نیازهای مدارس را در پی دارد و امید است، با حضور فعال در این انجمن، علاوه بر تربیت نسلی فاضل و دانشمند، هرچه زودتر به اهداف پیش‌بینی شده در سند تحول بنیادین آموزش پرورش دست یابیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از