حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
شهردار منطقه ۲۰ تهران خبر داد:

حمل و نقل عمومی مهیای جابجایی جاماندگان اربعین

حمل و نقل عمومی مهیای جابجایی جاماندگان اربعین

شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، تاکسی و ون برای جابجایی زائران در پیاده‌روی جاماندگان اربعین آماده است.

رضا شنگی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به عضویت شهرداری منطقه ۲۰ در همه کمیته‌های ستاد جاماندگان اربعین حسینی، اظهار کرد: در پیاده‌روی اربعین حسینی در قبله تهران و به منظور تسهیل در حمل و نقل و ترافیک، با انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت واحد اتوبوسرانی بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، ۴۰۰ دستگاه ون و به همین تعداد تاکسی در شهرری مستقر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعداد تاکسی‌های هماهنگ شده به منظور جابجایی زائران و مسافران در پیاده‌روی بزرگ جاماندگان اربعین حسینی امسال بیش از ظرفیت سال گذشته پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران بیان کرد: همچنین در جلسه‌ ستاد اربعین جاماندگان مصوب شده از ظرفیت خودرویی و اتوبوسی شهرهای اطراف نیز برای حمل و نقل برون شهری و جابجایی زائران استفاده شود.

شنگی تصریح کرد: سال گذشته با دستور شهردار تهران اتوبوس‌های شرکت واحد به شهرهای اطراف ری خدمات ارائه دادند، امسال نیز ستاد جاماندگان می‌تواند از ظرفیت اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی برای جابجایی مسافران به شهرهای همجوار ری استفاده کند.

وی با اشاره به خدمات مترو همچون سال‌های گذشته در جابجایی بخش زیادی از زائران، افزود: ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و چهار دستگاه سرویس بهداشتی سیار نیز به منظور خدمات‌رسانی به زائران آماده شده است و برای این منظور مدارس و مساجد نیز آماده همکاری هستند.

شهردار منطقه ۲۰ تهران به برگزاری جلسه‌ای با موضوع اقدامات فرهنگی و پذیرایی موکب‌ها در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: بسیاری از این موکب‌ها تاکنون در سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده، ثبت شده‌اند.

شنگی افزود: سازمان پسماند شهرداری تهران دستورالعملی را ابلاغ کرده و بر اساس آن و پهنه‌بندی‌ها، تعداد نیروهای پاکبان و خدماتی و ظرفیت خودروهای حمل زباله نیز مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان راهپیمایی سال گذشته با توجه به دستورالعمل امنیتی شورای تامین با مشکل مسدودی معابر و فراهم نبودن امکان تردد خودروهای حمل زباله برای تخلیه زباله‌ها مواجه بودیم، اما امسال هماهنگی‌های لازم در این باره انجام شده تا نظافت در سطح شهر به خوبی صورت گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از