حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرماندار بهارستان خبر داد:

اجرای آموزش همگانی مدیریت پسماند در بهارستان

اجرای آموزش همگانی مدیریت پسماند در بهارستان

فرماندار بهارستان گفت: در موضوع مدیریت پسماند یک یا چند دستگاه مسئولیت ندارند بلکه این موضوع جزء وظایف همه دستگاه‌ها است.

عبداله نوحی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «تهران نیوز»، اظهار کرد: لازمه مدیریت پسماند در شهرها و روستاها، فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی است و باید به این امر مهم توجه جدی شود.

وی با تأکید بر اهمیت آگاه‌سازی عموم مردم در موضوع محیط زیست و منابع طبیعی، عنوان کرد: هر مسئله‌ای را که در سطح جامعه مطرح و به بیان دیگر مردمی کرده‌ایم، در اجرای آن موفق بوده‌ایم، بنابراین ضرورت دارد در موضوع مربوط به تفکیک زباله نیز از الگوها و روش‌های مردمی کمک بگیریم.

فرماندار شهرستان بهارستان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه موظف به انجام امور محوله خود در حوزه محیط زیست و مدیریت پسماند هستند، در این موضوع یک یا چند دستگاه مسئولیت ندارند بلکه جزو وظایف همه دستگاه‌ها است.

نوحی با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد دغدغه‌مند در موضوع مدیریت پسماند، تفکیک زباله را اقدامی در جهت حفظ منابع ملی دانست و تصریح کرد: تفکیک پسماند از محل آغاز چرخه علاوه بر کارآفرینی و ایجاد شغل، موجب افزایش درآمدهای پایدار شهری خواهد شد و باید از تمام ظرفیت‌های شهروندی در راستای اجرای طرح تفکیک زباله استفاده شود.

وی یادآور شد: باید همه شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص مدیریت پسماندها به وظایف خود عمل کنند، تا بتوانیم با اقدامات به موقع خود زباله را به عنوان معضل ندانیم و شهرستانی پاک و زیبا داشته باشیم.

فرماندار بهارستان گفت:  مدیریت پسماند از مسائل مهمی است که اگر به آن توجه نشود، موجب ایجاد آلودگی‌های بسیاری شده و معضلات زیادی را به‌ همراه خواهد داشت، در عین حال نگاه تخصصی و علمی به آن موجب خواهد شد از بستر یک تهدید زیست محیطی خارج و به فرصتی مناسب تبدیل شود.

نوحی خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه‌‌ای که در دست اقدام داریم، آموزش همگانی با استفاده از ظرفیت ارگان‌های متولی است که تاثیر زیادی در فرهنگ‌سازی اجتماعی خواهد داشت.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از