حالت تاریک
چهارشنبه, 06 تیر 1403
معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا خبر داد:

تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری درباره بازی همستر

تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری درباره بازی همستر

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: ۱۸ پرونده کلاهبرداری در خصوص بازی همستر تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: چنین بازی برای اولین بار است که در دنیا فراگیر شده و منبع آن مشخص نیست به همین دلیل هیچ کارشناس داخلی و خارجی نسبت به آن خوشبینی کامل ندارد. مسئولان این بازی اعلام کرده‌اند که در بستر بلاک‌چین، این رمزارز را ایجاد می‌کنند و در صرافی‌ها نیز قابل نقد کردن است اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. 

وی با اشاره به تفاوت این بازی با نایت‌کوین افزود: در بازی همستر تاکنون 116 تا 120 میلیون نفر حضور پیدا کرده‌اند اما در نایت‌کوین، تنها 25 میلیون نفر بازی کرده‌اند. با افزایش تعداد بازی‌کنندگان یعنی تعداد مرزها و در عین حال تعداد فروشندگان نیز افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که هنوز هیچ فرد یا کشوری مسئولیت این بازی را قبول نکرده و هنوز هیچ رمزارزی نقد نشده است، این موضوع باعث می‌شود تا به این مسئله شک کنیم. 

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا با بیان اینکه تاکنون چند شکایت درباره این بازی به ثبت رسیده است، ادامه داد: درباره خود این بازی هنوز مسئله خاصی پیش نیامده؛ اما 18 پرونده در پلیس فتا تشکیل شده است که عده‌ای در تلگرام و اینستاگرام تبلیغ فروش رمزهای این بازی را کرده و این‌گونه از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

پاشایی بیان کرد: رمرزارزها بازار جدیدی‌اند که هنوز در کشور ما قوانین مربوط به آن مشخص نیست و شکایات زیادی در این باره در مراجع قضائی به ثبت رسیده است. 

وی به کاربران این بازی هشدار داد: در گذشته شاهد بودیم که این فضاها توسط مجرمان سایبری مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال آنها در پلت‌فرم‌های مختلف یک حساب کاربری و کانال با اسم و عکس این بازی ایجاد می‌کنند و خود را به زبان انگلیسی، پشتیبان این بازی معرفی می‌کنند و در همین بستر می‌توانند به بهانه افزایش تعداد سکه‌ها، از مردم پول دریافت کرده و سر آنها را کلاه بگذارند. 

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا ادامه داد: همچنین ممکن است این کلاهبرداران حساب‌ها و کیف‌پول‌های ارز دیجیال کاربران را هک کرده و پول‌های آنان را بدزدند. در این بازی، هنوز اطلاعاتی درباره این کیف پول‌ها و صرافی‌ها ارائه نشده است و اگر واقعا قرار باشد پولی برای بازی‌کنندگان واریز شود، روش آن به صورت رسمی معرفی و اعلام نشده و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

پاشایی گفت: باید به این مسئله توجه کرد که این برنامه در تلفن همراه افراد نصب می‌شود و به اطلاعات تلفن همراه آنان دسترسی پیدا می‌شود و به همین راحتی می‌تواند اطلاعات بانکی و شخصی افراد را سرقت کنند.

وی اضافه کرد: به هموطنان توصیه می‌کنیم اگر قصد استفاده از این بازی را دارند تنها به آن به چشم بازی و سرگرمی نگاه کنند و به دنبال کسب درآمد از آن نباشند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از