حالت تاریک
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
فرماندار شهرستان ری مطرح کرد:

تحقق شعار سال با نگاه به لایه‌های تولید

تحقق شعار سال با نگاه به لایه‌های تولید

فرماندار شهرستان ری گفت: باید در تحقق شعار سال به لایه‌های مختلف تولید توجه کرده و تنها نگاهمان به کارخانجات بزرگ و پهن‌پیکر نباشد.

مهدی باب‌الحوائجی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: پس از سال‌ها انتخاب مضامین شعار سال با موضوعات تولیدی، اشتغالزایی و توجه به ظرفیت‌های داخلی، رهبر فرزانه انقلاب در شعار امسال مشارکت مردمی را برای جهش تولید پای کار آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره شعارهای سال را بر مبنای نیاز جامعه نامگذاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم در بزنگاه‌های حساس همواره به کمک نظام جمهوری اسلامی آمده و با حمایت‌های خود کشور را از چالش‌ها و پیچ‌های سخت بیرون آورده‌اند.

فرماندار شهرستان ری بیان کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه مسائل اقتصادی و معیشتی است که بخش زیادی از آن با تقویت و رشد تولید حل و فصل خواهد شد، از سویی پتانسیل‌های مردمی بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد که باید برای جهش تولید پای کار بیاید.

باب‌الحوائجی تأکید کرد: همانطور که ‌مردم کشورمان در طول‌ ۴۵ سال سپری شده از عمر انقلاب در مسائل اجتماعی و سیاسی به ایفای نقش پرداخته‌اند، با مشارکت در حوزه تولید نیز می‌توانند بسیاری از مسائل و چالش‌های اقتصادی کشور را حل کنند.

وی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی و تقویت کارگاه‌های کوچک و خانگی برای گسترده‌تر کردن مشارکت مردم در حوزه تولید و اکتفا نکردن به فعالیت کارخانجات بزرگ، تصریح کرد: دولت باید با تسهیل‌گری زمینه حیات کاری بنگاه‌های کوچک را فراهم کرده و از این پتانسیل در بهبود تولید، اقتصاد و اشتغال در کشور بهره ببرد.

فرماندار شهرستان ری افزود: تولید ابعاد مختلف و اضلاع متعددی دارد که مشاغل و تولدات خانگی و بنگاه‌های زودبازده و همچنین کارگاه‌ها و کارخانجات بزرگ هر کدام بخش‌ها و لایه‌هایی از آن هستند، بر این اساس افزایش تولیدات مردمی و به عبارت بهتر مردمی‌سازی تولید و اقتصاد مبتنی بر شعار سال، اقتصاد را به سمت افزایش تولید خالص و ناخالص ملی سوق می‌دهد.

باب‌الحوائجی ادامه داد: مشاغل خُرد، خانگی و بنگاه‌های کوچک نقش مهمی در جهش تولید و حل و فصل مشکلات معیشتی مردم دارند و باید در تحقق شعار سال به لایه‌های مختلف تولید توجه کرده و تنها نگاهمان به کارخانجات بزرگ و پهن‌پیکر نباشد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از