حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت:

تجلی فرهنگ و تاریخ در جشنواره پوشاک

تجلی فرهنگ و تاریخ در جشنواره پوشاک

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جشنواره مد و لباس تن‌پوش نور عرصه‌ای برای تجلی تاریخ، فرهنگ و نمادهای اسلامی ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»،ـمحسن گرجی شامگاه امشب در مراسم اختتامیه جشنواره مد و لباس «تن‌پوش نور» اظهار کرد: توجه به اصالت به معنای خودداری از تقلید کورکورانه، یکی از دغدغه‌های حوزه پوشاک و لباس است.

وی با اشاره به غنای ایران اسلامی، دیرینگی تاریخ، اقوام و تنوع محیط‌ها و رنگ‌هایی که می‌تواند الهام‌بخش طراحی لباس باشد، بیان کرد: در جشنواره تن‌پوش نور، شاهد نمایش فرهنگ و تاریخ، تنوع کیفی و تعدد طرح‌هایی بودیم که گواه رویش انقلاب و ظرفیت‌هایی است که در حوزه پوشاک و لباس با رعایت اصول ملی و مذهبی وجود دارد.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: تلاش جمعی در حوزه حجاب و عفاف به منظور معرفی کالای این حوزه به عنوان کالای فرهنگی مانند کتاب در حال انجام است.

گرجی به تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص کاهش هرچه بیشتر تعرفه چادر مشکی در کشور اشاره و تصریج کرد: پیگیری‌های لازم در این باره از حوزه فنی در این وزارتخانه در حال انجام و اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن کالای عفاف و حجاب به عنوان کالای فرهنگی، حذف مالیات و افزایش شفافیت در این حوزه را به دنبال دارد، تأکید کرد: در صورت شفافیت در حوزه کالاهای عفاف و حجاب، امکان کمک به فعالان این حوزه از سوی وزارت صنعت بیشتر می‌شود‌.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از مشکلات این وزارتخانه در حوزه کالاهای عفاف و حجاب را فعالیت بنگاه‌های خُرد دانست و گفت: مجموعه‌های صنعتی و تولیدی هر اندازه بزرگتر باشند، امکان جذب از سوی حاکمیت برای آنها بیشتر فراهم می‌شود.

گرجی از تلاش و پیگیری‌ها برای راه‌اندازی خوشه صنعتی حوزه پوشاک در کشور با نام عفیفانه در حوزه صنایع کوچک و خُرد و تسهیا فعالیت تولیدی آنان خبر داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از