حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
تجلیل از ۱۵۰ حافظ قرآن کریم
شهرستان شهریار خبر داد:

تجلیل از ۱۵۰ حافظ قرآن کریم

مدیریت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان شهریار از برگزاری همایش تجلیل از حافظان قران کریم خبر داد.

علی فدائی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به اهمیت تربیت قرآنی نوجوانان و جوانان اظهار کرد: این مراسم به همت مرکز افق آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان شهریار فردا پنجشنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۹ صبح در مهدیه آستان برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسمات قرآنی افزود: تعداد ۱۵۰ نفر حافظ قرآن در رده سنی دبستان و متوسطه اول که توسط مجتبی قدبیگی حافظ کل و مربی قرآن آموزش دیده‌اند، که ۳۰ نفر از آنها حافظ کل بوده و دو نفرشان از حافظانی هستند که به تازگی این دوره را تمام کرده‌اند، همچنین۴۰ نفر از این افراد جزو منتخبین طرح تابستانی از یک جزء تا ۲۰ جزء می‌باشند. 

 مدیریت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان شهریار از حفظ قرآن کریم به عنوان یکی از ارکان اصلی دین اسلام یاد و تاکید کرد: حفظ قرآن در دنیای امروز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و نوجوانان و جوانان، به عنوان آینده‌سازان جامعه، با حفظ و ترویج معارف قرآنی می‌توانند نقشی اساسی در شکل‌گیری فرهنگی اسلامی و ارتقاء ارزش‌های اخلاقی ایفا کنند.

فدائی خاطرنشان کرد: حفظ قرآن نه تنها باعث تقویت ایمان و ارتباط نزدیک‌تر با خداوند می‌شود، بلکه به نوجوانان و جوانان مهارت‌هایی چون تمرکز، حافظه قوی و انضباط را نیز آموزش می‌دهد. این مهارت‌ها در زندگی روزمره و تحصیل آن‌ها تأثیر مثبتی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، حفظ قرآن به ایجاد حس هویت اسلامی و ملی در بین جوانان کمک می‌کند و آن‌ها را به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی متعهد می‌سازد، برنامه‌های قرآنی مختلف، مانند مسابقات حفظ و تفسیر، می‌تواند انگیزه‌ای برای رقابت سالم و یادگیری بیشتر باشد.

مدیریت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان شهریار یادآورشد: در نهایت، با توجه به چالش‌های فرهنگی و اجتماعی امروز، ترویج فرهنگ حفظ قرآن میان نوجوانان و جوانان می‌تواند به تقویت ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه کمک کند و نسل آینده را در مسیر صحیح هدایت نماید.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از