حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس خبر داد:

بهره‌برداری از دومین پروژه انتقال پساب در شهرقدس

بهره‌برداری از دومین پروژه انتقال پساب در شهرقدس

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس از افتتاح فاز دوم پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه شهرقدس به مزارع چمن و ٢٠٠ هکتاری اوقاف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حسن مسعودی با اشاره به اینکه ۶٠ درصد از اراضی این شهرستان با این طرح آبیاری خواهد شد، اظهار کرد: با اجرای این طرح ۶٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش قرار می‌گیرد و کشاورزان می‌تواند دو بار در سال زمین‌های خود را زیر کشت ببرند.

وی در خصوص کیفیت این پساب خاطرنشان کرد: پساب تصفیه‌خانه شهرستان قدس دارای کیفیت بسیار مطلوبی است و از مراجع ذی‌صلاح تاییدیه‌های لازم گرفته شده و هیچگونه مشکلی برای زارعت و آبیاری اراضی کشاورزی ندارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قدس یادآور شد: این پروژه تحت عنوان پساب شهرستان قدس در سال ١٣٩۵ تهیه و مطالعات آن انجام می‌گردد که به‌دلیل عدم تامین اعتبار اجرای آن متوقف شد اما با پیگبری مدیریت جهاد کشاورزی از محل اعتبارات استان یک میلیارد تومان اختصاص یافت.

مسعودی اضافه کرد: خط اول آن با همیاری کشاورزان در سال گذشته بهره‌برداری رسید که در راستای تکمیل این پروژه خط دوم آن نیز تحت عنوان mp2 به مساحت ٢ هزار و ۵۵٠ متر با میزان دبی استحصالی ۵ لیتر در ثانیه اراضی کشاورزی اوقاف را تحت پوشش قرار می‌دهد که از شاخصه‌های مهم این پروژه در راستای فرامین مقام معظم رهبری با مشارکت اعتباری کشاورزان و تعاونی تولیدی به میزان ٢ میلیارد و 550 میلیون تومان در سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح مشکل تامین آب کشاورزان مرتفع خواهد شد و تاثیر مستقیمی در معیشت مردم شریف این منطقه خواهد داشت.

این طرح به مناسبت هفته دولت باحضور «گلی‌کانی» ، فرماندار و « مسعودی» رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قدس چند طرح عمرانی، کشاورزی و آبرسانی شهرستان قدس با اعتبار ۱۵۶ میلیون تومان افتتاح شد.

شهرستان شهر قدس در غرب استان تهران قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از