حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
شهردار فردوسیه خبر داد:

برگزاری یادواره شهدای شب‌های پرستاره در فردوسیه

برگزاری یادواره شهدای شب‌های پرستاره در  فردوسیه

شهردار فردوسیه گفت: نوزدهمین یادواره شهدای این شهر و نهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در قالب «شب‌های پرستاره» به مدت هفت شب برگزار می‌شود.

مصطفی عموزاده در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» از فردوسیه به عنوان یک شهر مذهبی یاد و اظهار کرد: با توجه به وجود روحیه کارجهادی در این شهر، ستاد یادواره شهدا از سال ۱۳۸۵ و با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت، همه ساله اقدام به برگزاری گسترده مراسم بزرگداشت شهدا توسط ستادهای مردمی کرده است.

وی با اشاره به تدفین دو تن از شهدای سرافراز گمنام در سال ۱۳۹۴ در شهر فردوسیه، عنوان کرد: یکی از مسئولیت‌های مهم ستاد یادواره شهدای این شهر، برگزاری هر ساله مراسم یادواره شهدا در سطح شهر و بهره‌گیری از ابتکارات و خلاقیت‌های مختلفی همچون نمایش میدانی با توجه به ذائقه مردم است.

عموزاده تاکید کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مراسم یادواره شهدا به صورت متفاوت و با برنامه‌ریزی بهتر و هدفمند به منظور بهره‌گیری اقشار مردم شهر به مدت هفت شب برای بزرگداشت شهدای خاوه، عباس‌آباد، فردوس، عبدآباد، رامین، یوسف‌آباد، شهدای گمنام و مقاومت برگزار می‌شود.

شهردار فردوسیه با اشاره به برگزاری این یادواره از ۱۶ تا ۲۲ مرداد، افزود: این یادواره به مدت هفت شب در هفت محله با برنامه‌هایی نظیر اجرای سرود، روایتگری دفاع مقدس، اجرای نمایش و... در راستای بزرگداشت شهدای هر محل با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آحاد مردم و مسئولان برگزار خواهد شد.

عموزاده بیان کرد: برگزاری اینگونه مراسم كشور را در برابر تمام دسیسه‌های دشمنان داخلی و خارجی بیمه می‌كند، همانگونه كه شهدا با اخلاص، دینداری و ولایت‌مداری درطول هشت سال دفاع مقدس با كمترین امكانات در برابر ارتش بعثی صدام و استكبار جهانی ایستادند و پیروز شدند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که یکی از اهداف اصلی دشمنان ایجاد فاصله و تغییر رویکرد جامعه نسبت به فرهنگ جهاد و شهادت است، برگزاری یادواره‌های شهدا عاملی در جلوگیری از گسست فرهنگی و بازخوانی خاطرات و مجاهدات رزمندگان و شهدا در حراست از کیان انقلاب اسلامی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از