حالت تاریک
چهارشنبه, 02 آبان 1403
برگزاری رزمایش ۵۰ هزار نفری الی بیت‌المقدس
فرمانده سپاه استان تهران خبر داد:

برگزاری رزمایش ۵۰ هزار نفری الی بیت‌المقدس

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: رزمایش ۵۰ هزار نفری الی بیت‌المقدس سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) با حضور گردان‌های الی بیت‌المقدس و کوثر شهرستان‌های استان تهران در حال برگزاری است.

سردار قربان‌محمد ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: رزمایش ۵۰ هزار نفری الی بیت‌المقدس امروز در سطح شهرستان‌های استان تهران در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اجرای رزمایش الی بیت‌المقدس در قالب پنج محور عملیاتی در شهرستان‌های استان تهران، عنوان کرد: در این رزمایش ۵۰ هزار نفری دیده شده که عملیات دفاع از کوی و برزن متشکل از عملیات کمین و ضد کمین، ضد هلی بورن، دفاع تأخیری و کنترل گلوگاه‌های اصلی شهرستان‌ها و عملیات حفاظت و حراست اماکن طبقه‌بندی و حساس موجود در شهرستان‌های استان تهران است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران خاطرنشان کرد: عملیات خاص امداد و نجات دیگر عملیات پیش‌بینی شده در این رزمایش است که بیشتر توسط گردان‌های کوثر برگزار می‌شود.

ولی‌زاده با اشاره به اینکه در ۱۰ سال اخیر عملیات‌هایی در در رابطه با رزمایش‌های دفاع مقدس انجام نشده است، تأکید کرد: این رزمایش پس از گذشت یک دهه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب عملیات‌های یاد شده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌گیری از سلاح‌ها و مهمات جنگی در روند اجرای رزمایش الی بیت‌المقدس، تصریح کرد: بنابراین چنانچه صدای سلاح‌های جنگی در شهرستان‌های استان تهران شنیده شد، شهروندان نگران نباشند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران خاطرنشان کرد: در هر شهرستان به صورت همزمان این عملیات‌ها برگزار و عملیات امداد و نجات گردان‌های کوثر به صورت مستقل با همکاری و تعامل نهادها و یگان‌های خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها اجرایی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از