حالت تاریک
دوشنبه, 14 خرداد 1403
هم‌اکنون آغاز شد؛

برگزاری دور دوم انتخابات در ۸ شهرستان تهران

برگزاری دور دوم انتخابات در ۸ شهرستان تهران

دور دوم رأی‌گیری برای تعیین تکلیف ۱۶ کرسی مجلس دوازدهم شورای اسلامی در هشت شهرستان‌ استان تهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، پس از برگزاری مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، ۱۴ نماینده که حائز ۲۰ درصد آراء صندوق‌های رأی شده بودند، به مجلس راه یافتند.

به این ترتیب تکلیف ۱۶ کرسی دیگر خانه ملت امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و با برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.

از مجموع رأی‌گیری در ۱۰ حوزه انتخابیه، انتخابات در ۸ حوزه با کسب حدنصاب آراء از سوی نمایندگان منتخب در مرحله اول به پایان رسید.

رأی‌گیری در دو حوزه انتخابیه شامل ۸ شهرستان استان تهران از ساعت ۸ صبح در شعب اخذ رأی آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه می‌یابد‌، البته تمدید زمان رأی‌گیری در یک نوبت یا بیشتر نیز محتمل بوده و در آن صورت از طریق اطلاعیه‌های صادره وزارت کشور اطلاع‌رسانی می‌شود.

امروز و در مرحله دوم انتخابات، ۳۲ نامزد انتخاباتی برای تصاحب ۱۶ کرسی خانه ملت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مهمترین وجه تمایز دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم در مقایسه با مرحله اول آن در استان تهران، برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برای نخستین بار است.

رأی‌دهندگان می‌توانند با همراه داشتن یکی از پنج مدرک هویتی یعنی شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، کارت پایان خدمت و ... به شعب اخذ رأی مراجعه کرده و آراء خود را به صندوق بیندازند.

گفتنی است، افرادی که در مرحله اول در هر یک از حوزه‌های انتخابیه آراء خود را به صندوق انداخته‌اند، در این مرحله نیز می‌توانند در همان حوزه رأی بدهند.

افرادی که در مرحله اول در انتخابات شرکت نکرده‌اند، در این مرحله می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی خود را به صندوق بیندازند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از