حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
وزیر پیشنهادی صمت:

باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم

باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در گام دوم انقلاب باید برنامه‌های صمت با هدف ارتقاء تولید و با تکیه بر توان داخلی و حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، سید محمد اتابک در صحن علنی مجلس ، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: از ریاست جمهور و تمامی اعضای دولت بابت اعتمادی که بنده کردند سپاسگزارم. امیدوارم با کمک خداوند کریم و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در مسیر تعالی و پیشرفت در این شرایط سخت گام بردارم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت افزود: برنامه ما با بهره‌مندی از متخصصان و انجمن‌ها و با شناخت چالش‌های مؤثر از شرایط بین‌المللی ترسیم شده است.


اتابک گفت: در گام دوم انقلاب باید برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت با هدف ارتقاء تولید و با تکیه بر توان داخلی و توسعه و حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت باشد.

وی کرد: کالا باید برای همگان به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه در دسترس باشد. وزارت صمت به عنوان یکی از بزرگترین بخش‌های کشور سهم اثرگذاری در میزان رفاه و ایجاد عدالت در کشور دارد.

وزیر پیشنهادی صمت عنوان کرد: تدوین برنامه وزارت صمت در راستای تلاش جهت خنثی‌سازی اثرات ناشی از تحریم‌های ظالمانه، راهبردها و اهداف اساسی در اسناد بالادستی هدفگذاری شده است.

اتابک با بیان اینکه بسیاری از معادن ما با بخش‌هایی از دولت درگیر است، عنوان کرد: بخش معدن بخشی است که می‌تواند اهداف برنامه هفتم را براورده کند و محرومیت‌زدایی را از کشور دور کند و محرومیت در مرزها را به صورت گسترده برطرف کند. به شرط آنکه دولت تحولات خود را در ارتباط با اقتصاد انجام دهد و معدن‌کاران بتوانند از این معادن برای اکتشافات استفاده کنند؛ لذا با انجام چنین اقداماتی جذابیت اقتصادی معادن کم می‌شود.

وی گفت: مردمی‌سازی استخراج به این بستگی دارد که دولت اکتشاف را به خوبی انجام دهد. خودروسازی باید به سمت خصوصی‌سازی حرکت کند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از