حالت تاریک
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

افتتاح طرح‌هایی بااعتبار ۱۱۸۲ میلیارد تومان در شهریار

افتتاح طرح‌هایی بااعتبار ۱۱۸۲ میلیارد تومان در شهریار

دولت سیزدهم پروژه‌های قابل توجهی در سال ۱۴۰۲ در شهرستان شهریار به بهره برداری رساند که میزان اعتبار این پروژه ها حدود ۱۱۸۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری «تهران نیوز»، شهر شهریار در سال ۱۳۳۱ از ترکیب دو محله علیشاه عوض و کرشته توسط دولت به عنوان شهر اعلام گردید و در سال ۱۳۶۸ به استناد مصوبه دولت ، شهر شهریار از شهرستان کرج متنزع و به عنوان شهرستان با مرکزیت شهریار تاسیس شد و متشکل از دو بخش مرکزی شامل ۵ شهر شهریار، باغستان، اندیشه، صباشهر و شاهد شهر و بخش جوقین شامل دو بخش وحیدیه و فردوسیه است.

جمعیت شهرستان شهریار در آخرین سرشماری ۷۴۴ هزار و ۲۰۶ نفر و با نرخ رشد ۳٫۶ حدود یک میلیون نفر برآورد می شود. شهریار دارای ۱۱۰۰ شهید و سه هزار و ۷۵۲ جانبازان سرافراز و ۱۷۳ نفر آزاده است، از شهدای برجسته می توان به شهید حاج یداله کلهر، شهید محمدعلی اینانلو ، حاج حسن مداحی، شهید مهران عیار اسدی، شهید محمد سیری، شهید مصطفی صدرزاده شهید مدافع حرم، حاج حسینعلی کلهر شهید عضو شورای اسلامی ، امیر سرلشکر خلبان شهید محمدسبزآبادی ، شهید روح اله خزایی و.... اشاره کرد.

شهرستان شهریار به لحاظ مجاورت با پایتخت و آب و هوای مناسب و برخورداری از خاک و دشت‌های حاصلخیز،باغات سرسبز استعداد مهاجرپذیری بالایی داشته و محل سکونت قومیت های مختلف با تنوع فرهنگی، شرایط خاصی را بر شهرستان حاکم نموده است.

افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی (ره) شهریار

در سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی که روز ۲۸ آبان سال ۱۴۰۲ به شهرستان شهریار انجام گرفت ، بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی (ره) شهریار پس از بیش از سه دهه انتظار مردم این شهرستان محروم، همزمان با روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آن آغاز شد.

بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار طی ۳۴ سال به علت اختلاف هیات مدیره و تیمی از خیران که برای ساخت آن آستین بالا زده بودند، نیمه کاره باقی مانده بود که با پیگیری دولت سیزدهم این مشکل رفع و با تامین اعتبار، روند تکمیل و آغاز جذب نیروی تخصص آن شدت گرفت تا پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی آن به ۱۰۰ درصد و مرحله بهره برداری برسد.

بیمارستان امام خمینی دارای ۱۸ بخش بیمارستانی بوده و در مجموع ۳۱۳ تخت در بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، جراحی، NICU، ICU، CCU، PICU، دیالیز، اتاق‌های عمل و بخش‌های داخلی دارد.

با همین سیاست نیز دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته موفق شده ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را به بهره برداری برساند که اغلب آنها مربوط به تکمیل پروژه های نیمه کاره بخش درمان و بیمارستان بوده است.

اردیبهشت ۱۴۰۱ رئیس جمهور در جریان سفر به شهرستان شهریار از مشکلات و موانع تکمیل و معطل مانده ۳۰ ساله بیمارستان نیمه‌تمام امام خمینی (ره) شهریار مطلع شد و دستور تکمیل آن طی یک سال را داد، اکنون دولتمردان با کار جهادی به این وعده جامه عمل پوشاندند و این بیمارستان با حضور آیت‌الله رئیسی افتتاح شد.

جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان شهریار

فرماندار شهرستان شهریار با اشاره لقب نگین سبز غرب استان تهران، در خصوص جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان شهریار گفت: از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان می توان به وجود آثار تاریخی بقا متبرکه از نوادگان ائمه اطهار مانند امامزاده اسماعیل ، آثار باستانی نظیر تخت رستم و تپه جوقین به عنوان قطب گردشگری می توان نام برد. این شهرستان دارای مناظر زیبا و دیدنی مانند تونل‌های درختی، درختان قدیمی کهنسال ، توتستان‌های بسیار زیبا، خیابان‌های درختی و ده‌ها جاذبه دیگر است که همگی مبین زیبایی و جاذبه شهرستان و سابقه کهن این منطقه می‌باشد.

علیرضا فاتحی نژاد افزود: در حوزه اقتصادی وجود پتانسیل های طبیعی و استعدادهای انسانی و زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی نظیر دسترسی به بازار هدف و مراکز استراتژیک (فرودگاه امام خمینی ، مهر آباد و..) و همجواری با پایتخت، بستر مناسبی جهت فعالیت های مختلف اقتصادی را فراهم نموده است.

وی با اشاره به پروژه هایی که در دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ همزمان با هفته دولت افتتاح شد افزود: پروژه های قابل توجهی در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید، میزان اعتبار این پروژه ها حدود ۱۱۸۲میلیارد تومان برآورد شده است.

فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به تکمیل و افتتاح بیمارستان امام خمینی ره شهریار بیان کرد: شهریور ماه ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم و طی سفر استانی رییس جمهور و با دستور اکید آیت الله رئیسی ، بودجه لازم به پروژه در حال احداث بیمارستان اختصاص یافت و وزارت بهداشت با برنامه ریزی فشرده و استفاده حداکثری از منابع فیزیکی و نیروی انسانی، طی ۱۴ ماه پروژه را از ۷۶ درصد پیشرفت به ۱۰۰ درصد رساند و ساخت بیمارستان را تکمیل کردند و در جریان سومین سفر استانی رئیس جمهور در آبان ماه ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید،کل بودجه ساخت بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی برای آن بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان است.

دهه فجر امسال نیز حدود ۵۰۰۰میلیارد تومان پروژه در حوزه های مختلف به بهره برداری رسید

فرماندار شهریار اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر امسال نیز حدود ۵۰۰۰میلیارد تومان پروژه در حوزه های مختلف به بهره برداری رسید. تکمیل تقاطع غیرهمسطح محور فتح به باغستان شهید متوسلیان ، ورزشگاه شهید سلیمانی شهرداری شاهدشهر، تقاطع غیرهمسطح بسیج شهریار، افتتاح پاسگاه و کلانتری در سطح شهرستان شهریار نمونه هایی از خدمات دولت در شهرستان شهریار بودند.

فاتحی نژاد با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه ورزشی و همزمان با هفتمین روز از سال جدید تصریح کرد: طی دو سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش کشور ایجاد گردیده و تلاش داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام که امروز نیز شاهد افتتاح سالن ورزشی شهدای فردوسیه هستیم زمینه را برای توسعه بیش از پیش شهرستان فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان شهریار اظهار کرد: عملیات آغاز پروژه در سال ۸۸ شروع شده، در سال ۱۳۹۹ پیشرفت ۴۴درصد کار متوقف شده بود که با حضور دولت مردمی مجددا آغاز گردید و امروز به بهره برداری رسید.کل اعتبار پروژه سالن ورزشی شهدای فردوسیه ۲۴ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر و زیر بنای یکهزار و ۲۵۰ متر احداث گردیده است.

رئیس خدمات سفر شهرستان شهریار بیان کرد: سامان‌دهی و زیباسازی منظر شهری، پاک‌سازی نمازخانه ها و رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی راه‌اندازی ، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مسافران در ورودی شهر، رفع مشکلات جاده‌ای، سامان‌دهی پایانه‌ها ، بهسازی ترمیم و ایمن سازی معابر برون شهری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور رفاه حال مسافران، تعبیه ایستگاه های نوروزی و اطلاع رسانی در ورودی های شهرستان ، فضاسازی مرتبط با ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز از جمله اقدامات مهم برای آماده‌سازی میزبانی از مسافران نوروز ۱۴۰۳ بود که به نحو مطلوب انجام یافت.

شهریار نگین سرسبز غرب تهران

این شهرستان به نگین سرسبز غرب تهران یا عروس استان تهران مشهور است که در آن انواع میوه‌ها کشت می‌شود، از جمله میوه‌های کشت شده در این شهرستان انگور - هلو - زرد آلو - آلبالو - گوجه سبز و ... می‌باشد . شهرستان شهریار یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های ایران است . طایفه ثمرین در شهرستان شهریار زندگی می کنند و بزرگترین طایفه در استان تهران می باشد.

شهرستان شهریار اکنون متشکل از دو بخش، ۷ شهر، ۶ دهستان، و حدود ۵۰ روستا و شهرک مسکونی است.

شهرهای شهرستان شهریار عبارتند از: شهریار اندیشه باغستان فردوسیه وحیدیه صباشهر و شاهدشهر.

دهستانهای شهریار

دهستان جوقین: بکه (شهریار) - اصیل‌آباد - ترپاق تپه - رنگرز (شهریار) - حصارساتی - سقرچین (شهریار) - قجر تخت‌رستم - قجرآباد - فرارت - قشلاق مهرچین - قلعه نو (شهریار) - کردامیر - یبارک - مهرآذین
دهستان رزکان: رزکان - اسکمان - الورد - دهشاد بالا * قلعه دهشاد - دهشاد پایین - دینارآباد (شهریار) - رضی‌آباد بالا - رضی‌آباد پایین - قره تپه (شهریار) - محمدآباد (شهریار) - اسدآباد (شهریار)
دهستان فردوسیه: حصارزیرک - رازمره - رامین (شهریار) - وسطر - یوسف‌آباد صیرفی - ابراهیم‌آباد (شهریار) - کردزار - نصرت‌آباد (شهریار)
دهستان قائم آباد: محمودآباد خلج‌آباد - شهرک مصطفی خمینی (شهریار) - ویره (شهریار)
دهستان سعیدآباد: سعیدآباد (شهریار) - مهدیه (شهریار) - ورامینک
دهستان مویز: باباسلمان - بادامک - قلعه بها

شهرک ها:وایین - شهرک جعفریه - شهرک صدف - شهرک شاهد - امیریه(وحیدیه)- شهرک رفاه(اندیشه) - شهرک

 

منبع: ایرنا

 

/انتهای خبر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از