حالت تاریک
شنبه, 09 تیر 1403
نماینده سابق مردم تهران در مجلس:

اعتقاد به مبانی انقلاب اصل انتخاب اصلح است

اعتقاد به مبانی انقلاب اصل انتخاب اصلح است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلابی بودن و برخورداری از اعتقادات درونی و عملی به اصول و مبانی انقلاب از اصول زیربنایی انتخاب اصلح است.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: همانطور که مردم در بدرقه شهدای خدمت با حضور پرشور ارادت خود را به خدمتگزاران به کشور، نظام و مردم نشان دادند، با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح آن را تکمیل می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اصول قانون اساسی از یک سو بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب از سوی دیگر، می‌توان به ویژگی‌های انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور دست یافت، اصل زیربنایی و اساسی در این باره انقلابی بودن و برخورداری از اعتقادات درونی و عملی به اصول و مبانی انقلاب است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران به دو دسته انقلابی و غیرانقلابی تقسیم می‌شوند، اما منظور از مدیر غیر انقلابی، فرد ضد انقلاب نیست، بلکه به آن معنا است که آن مدیر توانایی انقلابی کار کردن را ندارد.

شاکری تأکید کرد: مدیران انقلابی به موازین، رویکردها و اصول کار انقلابی اعتقاد داشته و آن را انجام می‌دهند، همانگونه پیشرفت‌های متعدد مانند توسعه صنایع پزشکی، نانو، هوافضا، پزشکی و دفاعی نمونه عملی کار انقلابی است.

وی اضافه کرد: از سویی نمونه دیگر کار عملی مدیران انقلابی اقدام و عملکرد آن در مواجهه با بحران‌ها و حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و مدیریت بحران ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: موضوع مهم این است که مدیر انقلابی باید مبانی اعتقادی و انقلابی را در اقدام و عمل نیز پیاده‌سازی کرده باشد، بنابراین با نگاهی به سابقه، تجارب و عملکرد افراد می‌توان به این ویژگی‌ها رسید.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مناظرات بین نامزدهای انتخابات به عنوان یکی دیگر از معیارهای سنجش و شناخت اصلح یاد کرد و افزود: نامزدها در مناظرات برنامه‌ها و نحوه پیاده‌سازی آنها برای چگونگی تبدیل وضع موجود به مطلوب را شرح می‌دهند.

شاکری ادامه داد: بنابراین فردی که در مناظره‌های انتخاباتی برنامه خود را برای نحوه استفاده از شاخص‌ها، اصول و مبانی انقلاب را بیان کرده، با برنامه بوده و تجارب موفق و اعتقاد عملی به اصول انقلابی داشته‌ باشد، اصلح شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شاخصه‌ها و معیارهایی که برشمرده شد، می‌توان نسبت به انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور کشور اقدام کرد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از