حالت تاریک
پنج‌شنبه, 10 خرداد 1403
سرپرست اداره‌کل کار استان تهران خبر داد:

اشتغال در تهران با رویکرد حمایت از مهارت‌آموزی

اشتغال در تهران با رویکرد حمایت از مهارت‌آموزی

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: تعهد اشتغال استان تهران با رویکرد حمایت از اشتغال و کارآفرینی با محوریت تقویت مهارت صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، محمد آذرپناه در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور دکتر محمدعلی مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و مدیران کل عضو کارگروه در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ضرورت پیش‌بینی الزامات توسعه استان در میان مدت و بلند مدت اشتغال‌های ایجاد شده در استان تهران در سال جدید باید رویکرد حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان، ارتقاء مهارت منابع انسانی متناسب با اقتضائات فناوری و مشاغل خانگی دانش پایه و تلاش در راستای توسعه صادرات آن‌ها در اولویت نظام اجرایی استان قرار گیرد.

وی افزود: در سال جدید برای ۱۸۰ هزار و ۶۹۱ نفر تعهد اشتغال از سوی وزارت کشور و وزارت تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی به استان تهران ابلاغ شده است که به دلیل محدودیت‌های موجود در سرمایه‌گذاری از جمله کمبود امکان توسعه بخش صنعت، آب، مسائل محیط زیستی، تراکم جمعیت و... در سطح استان، باید تلاش کنیم بخش عمده اشتغال جدید استان را به حوزه‌های دانش بنیان و مشاغل خانگی اختصاص دهیم.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد، ۱۶۲ هزار و ۸۷۲ نفر مشغول به کار شدند که حاکی از تحقق بیش از ۱۰۸ درصدی تعهد ابلاغ شده به استان تهران بوده است. 

آذرپناه گفت: طی یک سال گذشته ۷ هزار و ۳۸۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر شد و بیش از ۲ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه نیز متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شد که بیش از سهم تسهیلات ابلاغ شده برای مشاغل خانگي استان بوده و عملکرد ۱۰۲ درصدی را رقم زده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اجرای جز ۳ بند "ب" تبصره ۱۸ نیز، مبلغ ۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۲۵۸ نفر پرداخت شد.

 علی مهری در این نشست نیز با تاکید بر ضرورت پرداختن به اشتغال دانش بنیان و حمایت جدی از مشاغل خانگی، برنامه‌ریزی و تلاش جدی برای کنترل بارگزاری بیش از حد جمعیت در استان تهران و کاهش مسائل و مشکلات ناشی از این موضوع را خواستار شد.

 وی با اشاره به اینکه هدف اصلی مدیریت اقتصادی استان تهران نباید افزایش کمی اشتغال باشد، گفت: ایجاد اشتغال در استان بدون توجه به سایر ابعاد زیستی و اجتماعی به راحتی قابل تحقق است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: باید تلاش کنیم متقاضیان ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری صنعتی و تولید انبوه را به سایر استان‌ها راهنمایی کنیم و حتی از طریق ارتباط با استان‌هایی که زمینه توسعه صنعتی و کشاورزی دارند، کار متقاضیان استان تهران برای فعالیت در سایر استان‌ها را تسهیل  کنیم تا مشکلات ناشی از مهاجرت به تهران و افزایش جمعیت بیش از ظرفیت استان کنترل و کاهش پیدا کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از