حالت تاریک
سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403
سرپرست اداره کل تعاون استان تهران خبر داد:

استقبال 72 درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ

استقبال 72 درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به استقبال 72 درصدی مردم استان تهران از طرح کالابرگ الکترونیکی ظرف یک هفته از آغاز اجرای نوبت سوم  طرح فجرانه خبر داد.

محمد آذرپناه در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: بر اساس تمهیدات صورت گرفته طی دو مرحله از طرح کالابرگ الکترونیکی در راستای عدالت اجتماعی و بهره‌مندی مردم تهران به خصوص ساکنان مناطق کم‌برخوردار از کالاهای اساسی با کمترین مشکل و با بالاترین آمار خرید و توزیع بسته معیشتی اجرایی شد.

وی عنوان کرد: در این طرح سطح اعتراضات مردمی و تخلفات صورت گرفته نسبت به تراکنش‌های انجام شده کمتر از دو درصد بوده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترنیک و اطلاع‌رسانی‌های  صورت گرفته، خاطرنشان کرد:  طرح کالا برگ الکترونیکی از موفق‌ترین و بزرگترین طرح‌های حوزه امنیت غذایی کشور با استقبال میلیونی مردم همراه بوده است.

آذرپناه بیان کرد: از ٢،۵ هزار میلیارد تومان اعتبار حمایتی کالابرگ الکترونیکی مصرف شده در استان از ابتدای طرح، مبلغ ١،۵ هزار میلیارد تومان در دو ماه اخیر اجرای طرح فجرانه استفاده شده که بیانگر استقبال از طرح و تقویت سفره خانوارها به ویژه برای خانوارهای دهک‌های پایین‌تر درآمدی جامعه بوده است.

وی از کسب مقام دوم استان تهران در بین استان‌های کشور در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خبر و ادامه داد: مجموع خرید مردم در استان تهران از ابتدای طرح کالابرگ تاکنون حدود 140 هزار میلیارد ریال و مبلغ اعتبار دولتی استفاده شده از ابتدای طرح کالابرگ تاکنون حدود 26 هزار میلیارد ریال گزارش شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازدیدهای میدانی از فروشگاه‌ها و روند خرید مردم توسط کارشناسان و رؤسای ادارات اجرایی در سطح شهرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: در استان تهران 16 هزار و 39 فروشگاه خُرد و زنجیره‌ای به سامانه کالابرگ متصل بوده و در حال ارائه خدمات به مشمولان هستند.

آذرپناه با بیان اینکه ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۸۱ خانوار مشمول در دهک‌های ۱ تا ۷ در استان تهران ساکن هستند، گفت: ۲ میلیون و 71 هزار و 883 خانوار از ابتدای طرح تا کنون ازاعتبار کالابرگی استفاده کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در مرحله اول طرح کالابرگ فجرانه که از ۱۷ بهمن ماه اجرا شد، یک میلیون ۷۲۲ هزار و ۳۲۵ خانوار با انجام ۲ میلیون ۱۶۵ هزار و ۴۰۶ تراکنش و استفاده از ۹۳۱ میلیارد تومان اعتبار و در مرحله دوم طرح کالابرگ فجرانه که از ۱۸ اسفند ماه اجرا شد، یک  میلیون و ۴۱۲ هزار و ۸۸۶ خانوار با انجام ۱میلیون و ۹۳۷ هزار و ۱۴۹ تراکنش و استفاده از ۷۴۳ میلیارد تومان اعتبار از طرح استقبال داشتند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جزئیات مرحله سوم، اظهار کرد: این طرح از روز ۲۰ فروردین در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی شروع  و تا 18 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

آذرپناه افزود: در این مرحله امکان خرید اقلام از طریق فروشگاه‌های مجازی اسنپ مارکت و دیجی کالا هم به راحتی فراهم  شده، مردم باید توجه داشته باشند که هنگام خرید قیمت مبنای کالاهای مشمول طرح (قیمت سال 1401) را از حساب خود (کارت بانکی متعلق به سرپرست خانوار) پرداخت کنند.

آذرپناه گفت: در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل مرغ، گوشت قرمز، برنج، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین ویتامین‌های لازم برای هر فرد، منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا با قیمت روز در سال ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت (فجرانه) تأمین می‌شود.

نظر / پاسخ از