حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
فرماندار شهرستان پیشوا خبر داد:

استفاده از کمک‌های مردمی در طرح محله‌های اسلامی

استفاده از کمک‌های مردمی در طرح محله‌های اسلامی

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: در محلات کم‌بضاعت پیشوا از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی برای اجرای طرح محله‌های اسلامی هزینه شده است.

ابراهیم تاجیک‌نوری در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به طرح محلات اسلامی در شهرستان پیشوا، اظهار کرد:  در حوزه محلات کم‌برخوردار در این شهرستان، فرمانداری پیشوا طرحی را با تشکیل قرارگاه‌های مردمی خدمات اجتماعی و فرهنگی برای هم‌افزایی طرح‌های محله‌محور دستگاه‌های خدمات‌رسان فرهنگی اجتماعی آغاز کرده است.

وی بیان کرد: در این طرح هشت محله اصلی و کم‌برخوردار در شهرستان پیشوا شناسایی و در هر محله قرارگاهی فرعی تشکیل شده است که این قرارگاه‌های فرعی در راستای شناسایی مسائل و مشکلات این محلات کم‌بضاعت اقدام می‌کنند.

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به آغاز به کار این قرارگاه‌ها، عنوان کرد: این قرارگاه‌ها از سال ۱۴۰۰ و هم‌زمان با شروع به کار دولت سیزدهم، به صورت مردم‌پایه و مسجدمحور آغاز به کار کردند.

تاجیک‌نوری در همین رابطه افزود: با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله؛ بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران و دستگاه‌های خدمات‌رسان و فرهنگی، تا به اکنون در این هشت محله نزدیک به یک‌هزار خدمت ارائه شده است، یک هزار خدمت تاثیرگذاری که نقش بسزایی در رضایتمندی مردم داشته است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر یعنی از سال ۱۴۰۰ تاکنون سعی و تلاش و نیز برنامه‌ریزی‌ها بر آن بوده است که مشکلات مردم حل شود. همچنین در برنامه‌ریزی‌هایی که برای آینده شده است، محور فعالیت‌ها بر این است که اجرای برنامه‌های فرهنگی و حل مشکلات اجتماعی مردم با محوریت مسجد و خود مردم صورت گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: تاکنون در راستای حل مشکلات این محلات مانند مشکلات کمبود آب، مشکلات مربوط به راه‌ها و آسفالت محله، کمبود مرکز بهداشت و سالن ورزشی و نیز نداشتن مسجد خدماتی ارائه شده است که به عنوان یک نمونه‌ می‌توان به ساخت مسجد در یکی از این محلات کم‌برخوردار اشاره کرد.

تاجیک‌نوری با اشاره به بخشی از اعتباراتی که در راستای اجرای این طرح تامین شده است، تصریح کرد: تنها در یکی از محلات کم‌بضاعت مبلغی قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی برای اجرای طرح محله‌های اسلامی هزینه شده است.

وی گفت: بسیاری از این طرح‌ها با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در حال پیگیری و اجرا است.
تاجیک‌نوری اظهار کرد: ماحصل این کار و فعالیت این قرارگاه‌ها این است که مشارکت مردم هم در پیگیری و حل مشکلات و هم در بخش حضور خیران برای حل این مشکلات و معضلات افزایش یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از