حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نماینده پیشین مردم تهران در مجلس:

اربعین عاشورایی در میدان جهاد تبیین است

اربعین عاشورایی در میدان جهاد تبیین است

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اربعین در حقیقت عاشورای دیگری در میدان جهاد تبیین و بیان روایت و ترسیم صحنه‌های تقابل خون و شمشیر در واقعه کربلا است.

حجت‌الاسلام رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: عاشورا، جهاد، شهادت، اسارت و اربعین همگی مجموعه‌ای هستند که در راستای یکدیگر باید معنا شوند.

وی عاشورا را برخاسته از یک قیام خواند که خون‌های شهدای آن در راه احیاء دین و ترویج مکتب اسلام بر زمین ریخته شد و بیان کرد: یاران امام حسین (ع) در رکاب حضرتشان جان خود را فدا کردند تا این روشنگری تا همیشه تاریخ حفظ و ماندگار بماند.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی واقعه عاشورا را در دو میدان جهاد شمشیر و جهاد تبیین خلاصه و خاطرنشان کرد: خون شهدا مانند آیه،های قران کریم نیاز به تفسیر دارد و مفسران عاشورا یعنی زنان و کودکان همراه با قافله و به ویژه حضرت زینب کبری (س) با ایفای نقش در میدان جهاد تبیین، کربلا را تا همیشه و همواره در تاریخ و اذهان ثبت کردند.

تقوی تأکید کرد: حضور زنان و کودکان در میدان و معرکه مبارزه خون و شمشیر، از آنان مفسران و روایانی برای واگویه جنگ و جهاد ساخت و اربعین امام حسین (ع) نیز استمرار و امتداد جهاد تبیین و تفسیر خون شهدا است.

وی از اربعین به عنوان عاشورای دیگری در میدان جهاد تبیین یاد و تصریح کرد: سرور و سالار شهیدان خود را در راه خدا و رهایی انسان‌ها از ضلالت و جهالت فدا کرد و البته رمز ماندگاری عاشورا آن است که هیچ واقعه و حادثه‌ای مانند آن گزارش نشده است.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه و در شرایطی که دشمنان ۲۰۰ شبکه خبری را در اختیار داشته و می‌کوشند با اخبار زهرآلود اذهان مردم را خنثی کنند، عشق حسینی همه این توطئه‌ها را خنثی و کنگره عظیم اربعین موج جدیدی را ایجاد می‌کند.

تقوی اظهار کرد: گام‌های استوار زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی، حرکتی در جهت تقویت فرهنگ عاشورا، فرهنگ ضد ظلم، ذلت، استکبار و سلطه بوده و کربلا و عاشورا پادزهر تبلیغات انحرافی و تهاجم فرهنگی است.

وی بیان کرد: برپایی دسته‌های عزاداری، اشک‌های دلدادگان حسینی و برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی از ایران تا کربلا همگی از مصادیق غلبه فرهنگ عاشورا بر طرح و توطئه‌هایی است که می‌کوشند فرهنگ جهاد، شهادت و کربلا را به حاشیه ببرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از