حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
امام جمعه پیشوا:

پیاده‌روی اربعین بالاترین کار فرهنگی است

پیاده‌روی اربعین بالاترین کار فرهنگی است

امام جمعه پیشوا حضور در پیاده‌روی اربعین را بالاترین کار فرهنگی خواند و گفت: اربعین سیدالشهداء که از راه می‌رسد مانند یک سیل خروشان شبهات را از وجود انسان‌ها پاک می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد حسینی میرامینی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی  پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) از ابتدای حرکت روشنگرانه و برای جلوگیری از انحراف در دین بود، اظهار کرد: جلوگیری از انحراف به‌ قدری مهم بود که چون سیدالشهدایی باید فدا می‌شد تا دین از انحراف نجات پیدا کند. 

وی با اشاره به هجمه‌های جبهه باطل برای ایجاد انحرافات و شبهه‌افکنی و دین‌زدایی به ویژه در بین نسل جوان، بیان کرد: اربعین سیدالشهداء که از راه می‌رسد به مانند یک سیل خروشان چند ده میلیونی همراه با غلیان منطق و احساسات شبهات را از وجود انسان پاک می‌کند و از این‌رو حضور در پیاده‌روی اربعین بالاترین کار فرهنگی است.

امام جمعه شهرستان پیشوا عنوان کرد: حضور جوانان در کنگره عظیم اربعین و لمس شور حسینی، شروع دوباره‌ای با اوج‌گیری انگیزه‌های اعتقادی و ذهنی است، بنابراین معتقدم همه مجموعه‌ها باید بستر را برای حضور مردم و خصوصأ جوانان در این حماسه چندین میلیون نفری فراهم کنند، چرا که در این مسیر سیدالشهداء دل‌ها را آباد و شبهات و انحرافات را از دل زائران پاک خواهد کرد.

حسینی میرامینی تاکید کرد: یکی از اهداف امام حسین (ع) از همراه کردن زنان و فرزندان در این صحنه عظیم، جلوگیری از میرایی واقعه عاشورا بود، همچنان که در سخنان توفنده و غرنده حضرت زینب (س) و مظلومیت یتیمان کاروان مانع از آن شد که کربلا در کربلا بماند.

وی در ادامه به نقش زنان جامعه اسلامی در احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: جنس قیام اباعبدالله حامل پیام «هیهات من ذله» بود، شاید برای برخی‌ها سؤال باشد ایجاد یک پیام به عنوان  ثمره خون سیدالشهداء کم نیست، در وهله اول باید بدانیم آثار خون سیدالشهداء متعدد است و از سویی قیام عاشورا با شعار هیهات من ذله (می‌میریم ولی ذلیل نخواهیم شد) متصل به ظهور خواهد شد.

امام جمعه پیشوا از حضرت زینب (س) به عنوان پیام‌رسان واقعه کربلا یاد و تصریح کرد: اگر روشنگری‌های آن حضرت نبود، مظلومانه امام حسین (ع) را تدفین می‌کردند و آثاری از این قیام برای آیندگان بر جا نمی‌‌ماند و این اثر انتقال پیام عاشورا از سوی کاروانیان و خصوصأ زینب کبری (س) است.

حسینی میرامینی اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی بانوان را بیش از مردان دانست و گفت: نقش زنان در تربیت فرزندان، جلوگیری از رواج بدحجابی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بر کسی پوشیده نیست، همچنان که هدف از توجه به حوزه عفاف و حجاب، ارج نهادن، حفظ عزت و قدرت دادن به بانوان جامعه‌ است چرا اساس جامعه و شیرازه‌ حفظ مباحث تربیتی به دست بانوان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از