حالت تاریک
چهارشنبه, 28 شهریور 1403
امام جمعه موقت فیروزکوه:

اربعین رسانه بزرگ مذهب تشیع است

اربعین رسانه بزرگ مذهب تشیع است

امام جمعه موقت فیروزکوه گفت: بزرگترین و مقتدرترین رسانه بر حق برای مذهب تشیع، واقعه کربلا و راهپیمایی اربعین است.

حجت‌الاسلام یدالله سراج در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین به عنوان یک رسانه در مذهب تشیع، اظهار کرد:  هیچ دین، مذهب و کشوری بدون رسانه نیست، رسانه رکن رکینی است که دین و آئین را با پیروانش یا آن ملّت با زمامدارش پیوند می‌دهد.

وی بیان کرد: پس از واقعه کربلا، حضرت زینب (س) با بیان و بازگو کردن واقعیت‌های عاشورا در جمع بانوان شام و همچنین روشنگری‌های امام سجاد (ع) در بین مردمی که نماز جمعه را در مسجد اموی شام برگزار کردند، به جهاد تبیین پرداختند.

امام جمعه موقت فیروزکوه افزود: بزرگترین و مقتدرترین رسانه بر حق برای مذهب تشیع، واقعه کربلا و راهپیمایی اربعین است، این واقعه خصوصاً در عصر ما هر روز زیباتر رشد می‌کند، آگاهی می‌دهد و به نقطه عطفی تبدیل شده است.

سراج خاطرنشان کرد: همه مردم دنیا می‌دانند که بزرگترین رسانه‌‌های دنیا توسط صهیونیست‌ها و استکبار جهانی مدیریت و اداره می‌شوند، اما امروز در برابر رسانه‌های باطل دشمن ما نیز رسانه مقتدرِ بر حقی داریم و آن اربعین است که همه توجهات را به خود جلب می‌کند، حتی مخالفان دین این روزها رسانه‌هایشان به عراق و کربلا می‌آید و راهپیمایی بزرگ اربعین را پوشش می‌دهند.

وی در ادامه در خصوص جنبش‌های دانشجویی و بیداری‌های‌ ایجاد شده، بیان داشت: امروز رشد فکری در جوامع علمی در میان دانش‌پژوهان و دانشجویان آغاز شده و این حرکت برگرفته از وجدان معنوی انسان‌ها بوده و در کنار مقاومت مردم غزه، توجه دل‌ها و وجدان‌های بیدار و نطق ناطقه حلق‌‌های پاک، راه نجات غزه است.

امام جمعه موقت فیروزکوه تصریح کرد: دولت‌ها و رسانه‌های غربی برای نشر افکار یهودیت و صهیونیسم در یک جبهه قرار گرفتند، در چنین شرایطی مردم مظلوم غزه به دنبال احیای حقوق خود هستند، در این مسیر با الگوگیری از راه ترسیم شده توسط حضرت سیدالشهدا (ع) برابر ظالمان عصر حاضر ایستاده و مبارزه می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از