حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرماندار شهرستان قدس:

اربعین تمرینی برای حماسه ظهور است

اربعین تمرینی برای حماسه ظهور است

فرماندار شهرستان قدس گفت: اربعین تمرینی برای مشق ظهور منجی عالم بشریت و تقویت زیرساخت‌ها به منظور استفرار امام عصر (عج) در مقر حکومتی است.

وحید گلی‌کانی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، به نقش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در بیان اتفاقات روز عاشورا با ایراد سخنرانی‌های غرا در کاخ یزید اشاره و اظهار کرد: اگر خطبه‌های این بزرگواران و صحنه‌های بازگشت اسرا نبود، قطعاً امروز شاهد این حماسه عظیم اربعین نبودیم.

وی از حماسه اربعین به عنوان تمرین مشق ظهور منجی عالم بشریت یاد و خاطرنشان کرد: با توجه به اعتقاد شیعیان در ظهور منجی و انتخاب مسجد کوفه به عنوان مقر حکومتی امام عصر (عج)، در زمان ظهور مردم از اقصی نقاط جهان برای بیعت به مقر حکومتی امام زمان (عج) گسیل می شوند و حماسه اربعین در واقع ایجاد زیرساخت‌ها برای آن زمان مهم است.

فرماندار شهرستان قدس تأکید کرد: هر ساله و به یُمن حماسه بزرگ اربعین شاهد پیشرفت در زیرساخت‌های شهرهای عراق و شهرهای مرزی کشور خود هستیم و در کنار آن موکب‌داران با تقویت زیرساخت‌های موکب‌ها بهتر، هر ساله زمینه را برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران مهیا می‌کنند.

گلی‌کانی حماسه اربعین را تمرینی برای حماسه ظهور امام زمان (عج) خواند و تصریح کرد: احداث صحن‌ حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) در کربلا و صحن‌هایی در شهرهای کاظمین و سامرا توسط شیعیان جهان خصوصأ مردم مسلمان ایران نقش موثری در ارائه خدمات پایدار به زائران دارد.

وی ایجاد شبهاتی از سوی برخی افراد در خصوص پیاده روی عظیم اربعین حسینی را ناشی از درک ناصحیح آنها از قیام عاشورا و ظهور منجی عالم بشریت دانست و افزود: در مسیر پیاده‌روی اربعین شاهد اتفاقات جالب توجهی هستیم که از جمله آنها می‌توان به وصیت یک بانوی آلمانی پس از اقرار به دین اسلام مبنی بر تدفین او در مسیر زوار اربعینی اشاره کرد که قبر او هم‌اکنون در این مسیر قرار دارد.

فرماندار شهرستان قدس ابراز امیدواری کرد در ایام منتهی به اربعین حسینی بتوان با درک درست از قیام عاشورایی و عصر ظهور و با تغییر نگاه‌‌هایمان، خادمان و زائران خوبی در این مسیر باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از