حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
با حضور مردم مومن پایتخت صورت گرفت؛

احیای شب نوزدهم در قبله تهران

احیای شب نوزدهم در قبله تهران

مردم مومن و روزه‌دار پایتخت، همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور در قبله تهران در حرم مطهر حضرت سیدالکریم شب زنده‌داری کردند و نوای «الهی العفو» سر دادند.

به گزارش پایگاه خبری «تهران نیوز»، ویژه برنامه احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، جمعه شب همزمان با شب ضربت خوردن امیرالمومنین حضرت علی(ع) با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

در مراسم احياء شب قدر در آستان مقدس حضرت سیدالکریم (ع)، دعای جوشن كبير توسط حاج محمدرضا غلامرضازاده قرائت شد و احیاداران با هر فراز از این دعا پرفیض دست‌ها را به آسمان گشوده و طلب عاقبت بخیری نمودند.

مرثیهسرائی شب نوزدهم در این صحن و سرا باصفا توسط حاج احمد زينالعابدينفرد برگزار شد و مردم روزهدار پایتخت در این آئین معنوی برای غربت امیرالمومنین (ع) عزاداری نموده و همراه با یتیمان کوفه اشک ماتم ریختند.

شب زندهداران در حریم ملک پاسبان ری، پس از قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، با سردادن شعارهائی ضمن حمایت از مردم مظلوم غزه، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و برای نجات قدس دست به دعا برداشتند.

احیاداران پس از سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی، قرآنها را به سر گرفتند و ضمن مناجات و رازونیاز با خداوند کریم و متعال، نوای «الهی العفو» سر دادند و با دلی شکسته و چشمانی اشکبار، برای فرج مولا دعا کردند.

حجت الاسلام عالی در بخشی از سخنان خود با بیان اينکه سوءظن به خداوند بزرگترین گناه است، اظهار کرد: حسن نیت داشته باشیم؛ خدا برای کسی بد مقدر نمی‌کند، حسن نیت به خدا و مؤمنان سبب مقدرات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سه شب قدر اهمیت دارد و هر سه شب را باید مهم بداریم افزود: در عین امیدواری نباید طلبکار خدا باشیم و در این راه بهترین الگو حضرت خدیجه (س) و حضرت امام حسین (ع) را می‌توان نام برد که تمام هستی خود را در راه خدا دادند و هیچ ادعایی نداشتند.

حجت الاسلام عالی در ادامه درخصوص اعمال بدتر از گناه خاطرنشان کرد: گناه را کوچک شمردن، افتخار کردن و به خود بالیدن در گناه، شادمانی از گناه و اصرار بر گناه از اعمال بدتر از گناه است.

منبع: فارس

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از