حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر منطقه برق فیروزکوه خبر داد:

اجرای طرح تابش در منطقه فیروزکوه

اجرای طرح تابش در منطقه فیروزکوه

مدیر برق منطقه فیروزکوه گفت: طرح تابش به منظور کاهش خاموشی در سطح منطقه اجرایی شده است.

مرتضی بادله در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» در خصوص طرح اجرای جهادی تابش در این منطقه، اظهار داشت: منطقه برق فیروزکوه در قالب طرح تابش شماره ۶ با کمک همه اکیپ‌های برق، ۶ اکیپ پیمانکاری و یک اکیپ منطقه دماوند اقدام به تعمیر خطوط فیدرهای آتشان و سازمان مسکن در قالب برنامه مدیریت بار کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه خط مورد نظر دوبله بوده و تعمیر این خطوط با توجه به موقعیت پایه‌ها به روش خط گرم امکان‌پذیر نبود، تعمیرات آن به روش سرد انجام شده است.

مدیر برق منطقه فیروزکوه هدف از اجرای طرح جهادی تابش را کاهش خاموشی در سطح منطقه دانست و عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش خاموشی‌های ناخواسته‌ و گذرا و حفظ پایداری شبکه برق در مقابل شرایط نامساعد جوی و برخورد اشیا و پرندگان است.

بادله همچنین در خصوص مشخصات اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: طول اجرای تعمیرات تقریباً حد فاصل پل نمرود تا امین‌آباد حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر کار سرویس تعمیرات بسته به نیاز منطقه اجرا شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح حجم خاموشی این دو خط در مقایسه با پیش از اجرای تعمیرات کمتر شود، همچنین در طرح‌های تابشی آتی حتماً فیدرهای دیگری که امکان تعمیرات به روش خط گرم را نداشته نباشد در برنامه و دستور کار برق منطقه فیروزکوه قرار خواهند گرفت.

مدیر منطقه برق فیروزکوه سپس بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق تأکید کرد و افزود: اعمال روش‌های مدیریت مصرف نقش مهمی در پایداری شبکه و کاهش سبد هزینه خانوار دارد و مردم می‌توانند بدون آنکه از رفاه خود کم کنند، با اعمال روش‌های ساده و مدیریت مصرف انرژی به گذر از این شرایط بحرانی کمک کنند.

گفتنی است، شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده‌ و با ۲ هزار و ۳۸۳ کیلومتر مربع مساحت، وسیع‌ترین شهرستان این استان محسوب می‌شود.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از