حالت تاریک
پنج‌شنبه, 03 آبان 1403
آزادی ۱۵ زندانی در شهریار
دادستان عمومی و انقلاب شهریار خبر داد:

آزادی ۱۵ زندانی در شهریار

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار با اشاره به آزادی ۱۵ زندانی در شهریار گفت: علاوه بر آزادی زندانیان، ۵۶ مددجو نیز پس از آزادی جهت اشتغال به مراکز مختلف معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، مهدی محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات مختلف به خانواده زندانیان اظهار کرد: توجه ویژه به حقوق زندانیان، خانواده آنها و مراقبت بعد از خروج از برنامه‌های تحولی در دستگاه قضائی است.

وی افزود: دادستانی شهرستان شهریار در راستای ارائه خدمات مطلوب، برنامه‌های منسجمی برای انجمن حمایت از زندانیان تعریف کرده است. 

دادستان شهرستان شهریار تصریح کرد: در 6 ماه نخست سال‌ جاری اقدامات مالی و مددکاری متعددی از قبیل کمک‌های انجمن به خانوداه‌های زندانیان، مصاحبه حضوری و مشاوره قضائی و روانشناسی به یک‌هزار و 35 نفر ارائه شده است.

محمدی با بیان اینکه 159 نفر به مراکز حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از خانواده‌ه زندانیان معرفی شدند، افزود: 56 مددجو از محکومان آزاد شده به مراکز مراقبت بعد از خروج از زندان جهت اشتغال معرفی شده است.

وی به ایجاد اشتغال 18 نفر از همسر زندانیان اشاره کرد و گفت: 783 خانواده از بسته‌های حمایتی به مناسبت دهه کرامت، ماه محرم و توزیع بن خرید رفاه بهره‌مند شدند.

دادستان شهرستان با اشاره به واریز وجوه نقدی به حساب 446 سرپرست خانواده زندانی اشاره کرد و افزود: کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی برای 139 نفر برگزار و 12 خانواده مددجویان جهت تامین جهیزیه فرزندانشان و پرداخت کمک هزینه تحصیلی انجام شده است.

محمدی با بیان اینکه 31 خانواده مددجویان زندانیان در تمدید و پرداخت وام ودیعه مسکن و پرداخت اجاره‌بها منزل کمک شده است، گفت: 31 نفر به بانک قرض‌الحسنه جهت دریافت وام و بازدید میدانی از منازل مددجویان نیز انجام گرفته است.

وی در پایان با اشاره به جلب رضایت 15 شاکی منجر به آزادی زندانیان خاطرنشان کرد: خدمات دادستانی به خانواده‌های زندانیان و مددجویان همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از