حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
معاون تعاون وزارت کار خبر داد:

ضرورت ایجاد زنجیره‌های ارزش در بخش تعاون

ضرورت ایجاد زنجیره‌های ارزش در بخش تعاون

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای ایجاد زنجیره‌های ارزش در بخش تعاون، گفت: توسعه اقتصادی در گرو افزایش میزان مشارکت سرمایه‌های مردمی در حوزه‌های تولیدی و اشتغالزایی است.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی تهران نیوز، حامد ویسکرمی عصر امروز در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به آغاز طرح پژوهشی در جهت رفع مشکلات پنج درصد تعاونی‌ مشکل‌دار، اظهار کرد: تعاون راه‌حل اساسی مشکلات کشور است‌.
وی از تعاون به عنوان بخش مردمی اقتصاد کشور یاد و خاطرنشان کرد: حرکت به سمت توسعه اقتصادی در گرو مشارکت پررنگ مردم در این بخش است و این نقش در قانون اساسی نیز پیش‌بینی شده است. 
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت توجه ویژه به بخش تعاون به عنوان زمینه‌ساز حضور گسترده مردم در حوزه اقتصاد تأکید و تصریح کرد: تعاون تنها مدل اقتصادی تعریف مردمی‌سازی اقتصاد از انعطاف نیز برخوردار است. 
ویسکرمی تغییر رویکرد در بخش تعاون و سیاست از توسعه کمی در کشور را ضرورتی انکارناپذیر خواند و بیان کرد: در کنار افزایش تعداد تعاونی‌ها باید به عمق اقتصادی این بخش و شناخت تعاون به‌ عنوان راه‌حل واقعی توجه داشت. 
وی تصریح کرد: امروز تغییر سیاست از توسعه کمی به یک سیاست سه‌وجهی عمق اقتصادی و گسترش اجتماعی آغاز شده‌ و برنامه های تدوین شده در جهت سیاست گسترش ریشه تعاون در میان مردم  وارد فاز اجرایی شده‌اند. 
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در همین راستا با توجه به ناترازی ۱۴ هزار مگاواتی برق در کشور، امروز به بیش از ۱۰۰ مگاوات تعاونی نیروگاهی رسیده‌ایم. 
ویسکرمی کاهش ناترازی انرژی برق و توانمندسازی سه دهک اول جامعه را دو هدف تشکیل این تعاونی‌ها خواند و ادامه داد: تأسیس نیروگاه‌های برق در شهرک‌های صنعتی نیازمند سرمایه بالایی است و راه‌حل تأمین انرژی برای این بخش تشکیل تعاونی نیروگاهی از بنگاه‌های فعال شهرک صنعتی است. 
وی ایجاد زنجیره‌های ارزش در بخش تعاون را یکی از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: تاکنون در حوزه مدیریت و انجام فعالیت‌های اقتصادی جزیره‌ای عمل شده و این مسئله حلقه مفقوده مدیریت کشور است. 
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در بخش تعاون در حال حاضر ۱۲۴ زنجیره با هدف اتصال ظرفیت‌های تعاونی‌های استان شناسایی شده‌اند، وزارت تعاون اقدام یه واگذاری بنگاه‌های دولتی به تعاونی‌ها کرده و در یکی از این اقدامات، یکصد هزار میلیارد سرمایه به مردم واگذار می‌شود و تا چهار میلیون نفر امکان مشارکت دارند. 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از