حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران:

کنگره شهدا آغازی بر خلق تولیدات هنری است

کنگره شهدا آغازی بر خلق تولیدات هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران گفت: برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، نقطه آغازی بر خلق آثار و تولیدات فرهنگی و هنری درباره شهدا است.

علی فروزانفر در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، نقطه آغازی بر خلق آثار و تولیدات فرهنگی و هنری درباره شهدا است.

وی با اشاره به دو بخش تولید و توزیع آثار مرتبط با ایثار و شهادت در کنگره شهدای استان تهران، عنوان کرد: در حوزه تولید بخش‌های مختلفی از جمله روایتگری، تولید کتاب‌های مرتبط با موضوع، فیلم، مستند، سریال و تصویرسازی تصاویر شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت و سلامت دیده شده است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران بیان کرد: بسیاری از تصاویر شهدایی که موجود و در دسترس نبوده، از طریق نقاشی دیجیتال بازسازی و طراحی شده است، تا از این طریق تصاویر این شده را نیز در اختیار داشته باشیم.
فروزانفر برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران را بهانه‌ای برای احیاء نام و یاد شهدا در فضای عمومی جامعه دانست و تأکید کرد: در این راستا همه تولیدات در بستر فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی توزیع می‌شوند. 
وی از اجلاسیه شهدا به عنوان یکی از بسترهای توزیع آثار تولید شده مرتبط با ایثار و شهادت یاد و خاطرنشان کرد: در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران با مقام معظم رهبری، علاوه بر ترسیم خط مشی از سوی معظم‌له، گزارش فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و بخش‌های مختلف کنگره ارائه می‌شود. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران تولیدات کنگره شهدای استان تهران را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: اجلاسیه نقطه پایان فعالیت کنگره نخواهد بود، بلکه آغازی بر فعالیت در این حوزه است و این فعالیت‌ها پس از برگزاری اجلاسیه نیز ادامه خواهند داشت.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از