حالت تاریک
شنبه, 14 مهر 1403
پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی دماوند
رئیس اداره بهزیستی دماوند خبر داد:

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی دماوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از اعطای تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی دماوند خبر داد و گفت: سال گذشته 56 نفر از مددجویان تحت حمایت توانستند از تسهیلات سازمان بهزیستی بهره‌مند شوند.

محسن معادی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در راستای ایجاد اشتغال جامعه هدف خود اقدام به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در قالب وام ایجادی و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان در قالب خوداشتغالی توسعه‌ای می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان بهزیستی ایجاد اشتغال پایدار بوده و باید مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار گیرد، عنوان کرد: ایجاد اشتغال و کارآفرینی، نیازمند همکاری و تعامل بیشتر بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی است، تا بستر جهت توانمندسازی این عزیزان فراهم شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: همه افرادی که در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت سامانه شده‌ و از دریافت خدمات مستمری بهره‌مند هستند شامل معلولان و زنان سرپرست خانوار، با داشتن مدرک معتبر فنی حرفه‌ای، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و دانشکده‌های فنی می‌توانند از خدمات تسهیلات خوداشتغالی استفاده کنند.

معادی تصریح کرد: تسهیلات خوداشتغالی صرفأ به مددجویان نیازمند و فاقد درآمد پایدار در رده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال و یا مددجویان از کارافتاده، بیماران اعصاب و روان، معلولیت‌های ذهنی، اُتیسم و MS اعطا می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از اعضای موثر خانواده این افراد می‌تواند با ارائه تعهدنامه محضری از خدمات تسهیلات بهره‌مند شده و در راستای توان‌افزایی استفاده کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مددجویان پس از ارائه مدرک فنی خود از سوی مددکار حوزه تخصصی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی که بابت آن‌ها بیمه کارفرمایی واریز می‌شود، مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نیستند.  

معادی افزود: در سال گذشته ۵۶ نفر از مددجویان تحت حمایت توانسته‌اند از این خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند شوند و در سال جاری نیز برای پرداخت تسهیلات اشتغال محدودیت بودجه‌ای نداریم.

گفتنی است، شهرستان دماوند طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، بیش از ۱۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از