حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
واکنش ائمه‌جمعه استان تهران به شکست رژیم صهیونیستی
در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های استان تهران مطرح شد؛

واکنش ائمه‌جمعه استان تهران به شکست رژیم صهیونیستی

ائمه جمعه شهرستان های استان تهران با اشاره به شکست غیرقابل‌ترمیم رژیم جعلی صهیونیستی ابراز داشتند: جنایات این رژیم در هدف قرار دادن کودکان و مردم غیرتظامی نشان از استیصال رژیم سفاک صهیونیستی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس جهادی برای دفاع از ناموس، وطن و حفظ جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: کسانی که آن دوران را درک کرده‌اند، وظیفه دارند دیده‌های خود را برای نسل جوان بازگو کنند و این همان جهاد تبیین است؛ نباید دلاوری‌های جانبازان و ایثارگران در سینه‌ها باقی بماند، بلکه باید برای همگان روایت شود.

امام جمعه دماوند همچنین به اهمیت تولید محتوا درباره دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ساخت فیلم و نوشتن کتاب از آن دوران و انتشار آن در فضای مجازی و حقیقی، رسالتی زینبی برای بازماندگان آن دوران است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی یکی از راه‌های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن را آشنا کردن اقشار مختلف با فرهنگ مقاومت در دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: خواندن و عمل کردن به وصیت‌نامه شهدا مثل سدی آهنین در برابر تهاجم فرهنگی دشمن خواهد بود.

وی به اهمیت دفاع از مظلوم در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حمایت از مستضعفین و مبارزه با مستکبرین از اصول تغییرناپذیر جمهوری اسلامی است و ما در سراسر جهان ظلم را بر نمی‌تابیم و همواره یاور مظلومان خواهیم بود.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: جبهه جهاد نظامی امروز در فلسطین و لبنان باز است و سیل مشتاقان شهادت برای مبارزه با صهیونیست‌ها صف کشیده‌اند؛ بازگرداندن قدس به مسلمین و بیرون راندن اشغالگران از سرزمین‌های مقدس، واجبی شرعی و قطعی است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به نقش حزب‌الله لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: تاریخ نشان داده که رزمندگان اسلام و سربازان سید حسن نصرالله هیچگاه شکست نخورده‌اند و رژیم صهیونیستی تلفات و خسارات خود را مخفی می‌کند، اما نمی‌تواند روان‌پریشی سربازانش را پنهان کند.

وی تأکید کرد: جبهه مقاومت به خدا توکل دارد و شهادت یا پیروزی، هر دو برای ما پیروزی محسوب می‌شود.

صهیونیست‌ها به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی درخطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته در مصلای امام علی آستان حضرت عبدالعظیم اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس رهبری درجمع پیشکسوتان دفاع مقدس بیانات بسیارمهمی داشتند وبه سه موضوع تاکید داشتند؛ یکی از این موضوعات ۸ سال دفاع مقدس که از آن به عنوان یک گنج یاد نموده ومردم با جان و مال و فرزند جهاد کردند.

وی درادامه خاطر نشان کرد: نظام اسلامی به رهبری امام خمینی تمام معادلات را بهم ریخت و انقلاب اسلامی درمقابل قدرت های جهانی به میدان آمد، دفاع مقدس قدرت و دست خداوند رابه عالمیان نشان داد و مسائل اقتصادی همانند جنگ جهانی اول که منجر به کشته شدن حدود ۱۰ میلیون شد ،برای مردم ما بحران نیافرید.

وی یاد آور شد: جنگ ماتنها دفاع از وطن نبود بلکه دفاع ازاسلام وقرآن بود. ماهمیشه باید دستاوردهای دفاع مقدس جلوی چشمان ماباشدو قدردان خانواده های شهدا،ایثارگران، جانبازان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درخصوص نفوذ افزود: یکی از نکات درسخنان رهبری بحث نفوذ بودکه ایشان فرمودند اجازه نمی دهیم پرچم دشمن را که ازخارج ازکشور به پایین کشیده‌ایم را در داخل کشور به بالا ببرند، تا ما زنده هستیم دست هر نفوذی که بخواهد به تمامیت ارضی تعرض کند قلم می کنیم، رهبری یکی از دلایل شکست انقلاب را دل بستن به نفوذی‌ها و لیبرال‌ها می‌دانند و اماکنی را که امکان نفوذ دارد گوشزد نموده‌اند از جمله؛ وزارت خانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، علوم و برخی دیگر از اماکن و سازمان ها.

وی با اشاره به آخرین نکته ی سخنان مقام معظم رهبری عنوان داشت: قضیه فلسطین یک از نکات حائز اهمیت است که جنایت صهیونیست‌ها منجر به شهادت ۴۲ هزار و ده‌ها هزار مصدوم دریک سال گذشته شد، صهیونیست ها ۴ هدف داشتند که به هیچ کدام از آن نرسیدند و به فضل الهی شکست قطعی خواهند خورد.

فرعون کودکش در آستانه غرق‌ شدن است

حجت‌ الاسلام سیدحسین حسینی‌ امام‌جمعه پردیس بعدازظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه شهرستان پردیس که در مسجد الغدیر فاز ۴ و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت حضار به تقوای الهی و گرامیداشت روز جهانی سالمندان و لزوم احترام به سالمندان، اظهار کرد: این احترام باعث ایجاد همبستگی اجتماعی و تقویت پیوندهای خانوادگی و اجتماعی می‌شود، همچنین این رفتار اخلاقی، نشان‌دهنده ایمان و تقوای افراد است که موجب پیشرفت معنوی و اجتماعی جامعه می‌شود.

وی ضمن تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی، گفت: آتش‌نشانان محبوب‌ترین بندگان خدا هستند زیرا باعث حفظ و نجات جان انسان‌ها به هنگام بروز خطر می‌شوند که این از جمله بارزترين اعمال نیکي است که گذشته از اخلاق، دين مبین اسلام نیز سفارش بسیاری به آن کرده است.

امام‌جمعه پردیس در ادامه با بیان اینکه گرفتار خواب‌های آشفته دشمنان تروریست نشویم، عنوان کرد: تحلیل‌های مغرضانه دشمن که می‌خواهد با تشدید جنگ شناختی و ادراکی، اذهان مردم و محاسبات آنها را و سپس رفتارهای ما را به هم بریزد را باید با جهاد تبیین بی‌اثر کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به تحلیل‌های مغرضانه دشمنان و جنگ ادراکی و شناختی، اذعان کرد: از گذشته تا حال می‌بینند و تحلیل می‌کنند که برای اولین‌بار ارکان اصلی و سازه دفاعی رژیم جعلی ظرف یک روز درهم شکست و اسرائیل تا قبل از طوفان از اقصی به دنبال مشروعیت بود اما بعد از طوفان از اقصی به دنبال موجودیت خود است.

وی ادامه داد: اسرائیل غاصب حمایت تمام اتحادیه اروپا یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان را دارد که نماینده ۳۰ کشور دنیا هستند و از پشتوانه تکنولوژی عظیم آمریکایی و اروپایی برخوردار است و تنها و بزرگ‌ترین دشمن رژیم صهیونیستی، ایران است.

امام‌جمعه پردیس اضافه کرد: اسرائیل کودک کش، تنها یک دشمن از میان دشمنان آمریکایی، تکفیری، منافقین، تجزیه‌طلبان، گروهک‌ها و غیره مقابل ایران است اما این را بدانید که اسرائیل غاصب به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در هیچ جنگی ابتکار عمل را به دست بگیرد و تمام این اقدامات جنایت‌کارانه او از روی استیصال و انفعال است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: این اقدامات جنایت‌کارانه اسرائیل برای سرپوش‌گذاشتن به شکست‌های مفتضحانه خود است تا تعداد بالای کشته‌هایی که داده و مخفی کرده و ضربه به ۸ هزار رو ۲۰۰ پایگاهشان که قلب اسرائیل بود، ورود موشک هایپرسونیک از یمن که به هفت‌لایه امنیتی اسرائیل جز ضربات سهمگینشان بوده است.

وی تصریح کرد: این را بدانیم که دشمن حملات ترکیبی دارد و در مقابل جبهه مقاومت نیز دفاع و حملات ترکیبی داریم و جوابش را می‌دهیم اما در جنگ شهادت هم هست و شهادت فرصت است نه تهدید زیرا خون شهید زنده کنند است و قدرت افزا است و خون شهید نتیجه‌اش پیروزی جبههٔ حق است.

امام‌جمعه پردیس با اشاره به فرارسیدن روز همبستگی و همدردی با كودكان و نوجوانان فلسطينی، تأکید کرد: ارتش رژیم فرعون صفت و صهیونیستی از زمان آغاز جنگ هفتم اکتبر، بالغ بر شانزده هزار نفر کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از هفده هزار کودک فلسطینی یکی از والدین یا هر دوی آن‌ها را ازدست‌داده‌اند و سه هزار و پانصد کودک فلسطینی به علت قحطی غذا با مرگ دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و این نشان از غرق شدنشان است و در پایان نمازجمعه راهپیمایی برای حمایت از این کودکان و مردم غزه برگزار خواهد شد.

حزب‌الله در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی در خطبه های نماز عبادی-سیاسی جمعه گلستان اظهار کرد: فرصت نیکوکاری هدیه الهی است که نباید از دست داد، کوچکی و بزرگی عمل مهم نیست، مهم نیکو بودن عمل است.

وی گفت: شرکت در کار خیر و پیش قدم بودن یک توفیق الهی است، وگرنه کسانی هستند که کار خیر را انجام می دهند و کار خیر زمین نمی ماند، خوش به حال کسانی که پیش قدم در کار های خیری هستند.

امام جمعه گلستان با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان افزود: این رژیم بعد از شکست در غزه و نرسیدن به هیچیک از اهداف خود (آزادی اسرا و خلع سلاح و از بین بردن حماس) به دنبال انتقام از حزب الله لبنان و بازگرداندن آوارگان به شمال سرزمین اشغالی است به فضل الهی در مقابل حزب الله شکست سخت و جبران ناپذیری خواهد خورد.

وی در ادامه بیان کرد: حزب الله خط مقدم جبهه مقاومت در مبارزه با رژیم صهیونیستی است و با اینکه نشان داده چه قدر قوی و توانمند است و می تواند به تنهایی از پس این رژیم برآید ولی جبهه مقاومت به وظیفه خود عمل می کند و با افتخار و تا آخرین لحظه در کنار حزب الله خواهد بود.

امام جمعه گلستان اضافه کرد: امروز دشمن در جنگ ترکیبی به باورهای دینی و سیاسی حمله می کند، دنبال ناامید کردن و مایوس کردن است ایمان مردم و ارزش‌های اسلامی و ملی را مورد هدف قرار داده در مقابل جنگ ترکیبی باید جهاد تبیین کرد، حقایق را بیان نمود، قدرت اسلام را نشان داد جبهه مقاومت در برابر جبهه باطل خودش را خلع سلاح نمی کند، عقب نشینی نمی کند، بلکه خودش را تجهیز می کند.

جنایات رژیم صهیونیستی از روی استیصال است

حجت الاسلام حسن حیدری در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: دفاع مقدّس یک گنجینه تمام نشدنی برای ملّت ایران است؛ در این دوران طلایی، والاترین مفاهیم انسانی و الهی، برجسته ترین نمونه‌های تدبیر در شرائط بحرانی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی، ایمان و باور به نصرت الهی و روحیه مجاهدت و خستگی ناپذیری تجلّی یافت.

وی تصریح کرد: دفاع مقدّس به ما یاد داد که اگر با خدا باشیم و اهل استقامت باشیم، نصرت الهی قطعی است، آن زمان جنگ نظامی بود، عرصه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، اما امروز وظیفه چیست؟ عرصه جنگ کجاست؟ «امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است».

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: امروز بیش از آنکه نیاز به سرباز نظامی داشته باشیم، نیاز به افسران جنگ نرم داریم تا در هجمه تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن مجاهدت کنند.

وی گفت: مدارس را دریابیم، مراکز حضور و تربیت نسل جوان را دریابیم؛ راه نجات کشور، ترویج فرهنگ دفاع مقدّس و آشنا کردن نسل جوان با سیره شهدا است.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: امروز وظیفه پیشکسوتان دفاع مقدّس و دلسوزان انقلاب این است که سجاد گونه و زینب وار، پیام شهدا و معارف ناب دفاع مقدّس را به نسل جوان منتقل کنند. امروز عرصه جهاد اینجاست.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: حدود یکسال از 7 اکتبر و شروع جنگ غزه می‌گذرد! از شروع طوفان الاقصی، رژیم غاصب صهیونیستی علیرغم حمایت کامل غرب، نتوانسته بر نیروی مقاومت پیروز بشود، لذا ناچار است که تظاهر به غلبه بکند، با زدن زن‌ها و کودکان و مردم بی‌دفاع و ماشین در جاده و مدرسه و بیمارستان، این جنایات هیچ ارزش نظامی ندارد و نشان از استیصال و درماندگی است.

وی اظهار داشت: پس از ضربات مکرر حزب‌الله به پیکره رژیم صهیونیستی، از روی استیصال دست به جنایت در لبنان زدند، عناصر مؤثر و برخی فرماندهان حزب الله را به شهادت رساندند، خسارت زدند ولی استحکام سازمانی و انسانی حزب‌الله بیش از این هاست.

حجت الاسلام حیدری گفت: برخی در تحلیل خود، فقط جنایات رژیم صهیونیستی را می‌بینند و لذا مرعوب می‌شوند و مخابره ضعف می‌کنند، ولی حقیقت این است که جبهه مقاومت، هیمنه پوشالی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکست و ضربات کاری بر پیکره نحس آن وارد کرد که دیگر قابل جبران نیست.

وی افزود: هرچند صهیونیست‌ها با هجمه شدید رسانه‌ای تلاش در سانسور اخبار به نفع خود دارند ولی امروز هزاران موشک در عمق سرزمین‌های اشغالی فرود می‌آید و زیرساخت‌ها تأسیسات برق، انرژی، کارخانه‌ها، بنادر و فرودگاه‌های سرزمین اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارند و سرزمینهای اشغالی در بحران عمیقی فرو رفته است.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: بنابراین تا امروز پیروز میدان جبهه مقاومت است، و به به حول قوه الهی، پیروزی نهایی در این نبرد متعلق به جبهه مقاومت و جبهه حزب‌الله خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از