حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
نمایش فتح خون در فردوسیه شهریار برگزار می‌شود
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

نمایش فتح خون در فردوسیه شهریار برگزار می‌شود

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نمایش فتح خون با موضوع بیان گوشه‌هایی از رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در سال‌های خون و حماسه در شهر فردوسیه شهریار برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایش «فتح خون» با همکاری شهرداری فردوسیه، شهرداری شاهدشهر و سپاه ناحیه شهریار تدارک دیده شده و در محل انتهای خیابان شهرداری فردوسیه به روی صحنه می‌رود.
بر اساس این خبر، نمایش «فتح خون» به بازگویی رویدادهای مهم جنگ تحمیلی و نقش دلاورمردان ایرانی در دفاع از میهن می‌پردازد.

این اثر هنری که با بهره‌گیری از بازیگران بومی و جوان شهر فردوسیه و شاهدشهر اجرا می‌شود، فضایی روحانی و حماسی را برای بینندگان تداعی خواهد کرد.

نمایشنامه «فتح خون» براساس خاطرات رزمندگان و شهدا نوشته شده و تلاشی در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ شهدا و بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.
لازم به ذکر است، برگزاری این نمایش در روزهای پنجم، ششم و هفتم مهر از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز و تا پایان شب ادامه خواهد داشت.

این برنامه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و آشنایی نسل جدید با فداکاری‌های انجام شده در طول دفاع مقدس، به صورت رایگان برای عموم مردم اجرا می‌شود.

گفتنی است، در کنار اجرای نمایش، نمایشگاه‌هایی از آثار هنری و فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس در محوطه اجرای نمایش برپا خواهد شد که علاقمندان می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

همچنین، برنامه‌های جانبی از جمله پخش سرودهای انقلابی، خاطره‌گویی رزمندگان و ایستگاه‌های صلواتی نیز در محل برگزاری در نظر گرفته شده است.
لازم به ذکر است، این رویداد فرهنگی به عنوان فرصتی برای همبستگی و اتحاد بیشتر جامعه و تقویت روحیه‌ مقاومت و ایثار در برابر چالش‌های پیش‌رو طراحی شده است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم هزاران نفر از عموم مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان شرکت می‌کنند.

فتح خون قرار است راوی گوشه‌هایی از حماسه‌آفرینی فرزندان این خاک در دفاع از کشور و میهنی باشد که بقا و امنیت آن حاصل خون‌های پاکی است که بر زمین ریخته شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از