حالت تاریک
یکشنبه, 17 تیر 1403
فرماندار بهارستان در گفتگو با «تهران نیوز»:

مشارکت مردم راهگشای رشد اقتصادی است

مشارکت مردم راهگشای رشد اقتصادی است

فرماندار شهرستان بهارستان گفت: حضور و مشارکت مردم در تحقق شعار سال راهگشا بوده و با افزایش تولید، به رشد اقتصادی می‌انجامد.

عبدالله نوحی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» درباره دلایل نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان«جهش تولید با مشارکت مردم» آن هم با گذشت یک دهه از انتخاب شعارهایی با مضامین اقتصادی، تولیدی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، اظهار کرد: تجربه ۴۵ سال گذشته در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و بزنگاه‌های مختلف نشان می‌دهد حضور مردم در عرصه موجب پشت سر گذاشتن موانع می‌شود.
وی عنوان کرد: بر این اساس در حوزه اقتصادی و افزایش تولید که منجر به رشد اقتصادی بهبود معیشت و رفاه جامعه می‌شود، حضور هدفمند مردم در این عرصه می‌تواند کشور را از این گذرگاه و تنگه اقتصادی به سلامت عبور دهد.
فرماندار بهارستان با اشاره به اینکه حوزه مهم اقتصادی با زندگی مردم سر و کار دارد، بیان کرد: از این‌رو رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر این موضوع تأکید کرده‌اند، تا همچون عرصه‌های دیگر که حضور و مشارکت مردم توانسته به دولت کمک کند، در این عرصه نیز این حضور راهگشا بوده نیز و با افزایش تولید، به رشد اقتصادی بینجامد.
نوحی، تسهیل‌گری و سیاست‌گذاری در حوزه قانونی، پای کار آوردن اندوخته‌های خُرد مردم در مسیر تولید، تقویت دانش‌بنیان‌ها و تعاونی‌ها را از مصادیق کمک به شعار سال برشمرد و افزود: بسترهای خوبی برای تحقق شعار سال در شهرستان بهارستان در حوزه‌های مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی وجود دارد.
وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات به مشاغل خُرد و خانگی از سال گذشته آغاز و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، در این راستا تسهیلاتی در حوزه پوشاک به فعالان این عرصه اعطاء شده است.
فرماندار شهرستان بهارستان ادامه داد:  هدفگذاری‌ها برای امسال اعطای تسهیلات به فعالان تولید کیف و کفش و دیگر حوزه‌ها به عنوان پیشران‌های اقتصادی شهرستان است، از سویی گام‌های خوبی برای حل مشکلات واحدهای صنفی، تولیدی و شهرک‌های صنعتی برداشته شده است.
نوحی اظهار کرد: در این راستا یک مشکل و مانع ۱۳ ساله در شهرک‌های صنعتی قلعه‌میر و ریه در خصوص تبصره یک ماده یک قانون حفظ اراضی کشاورزی از پیش روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فعال در عرصه تولید در این بخش‌های اقتصادی برداشته شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد تسهیلات و حل این مشکل چندین ساله بتوان گام‌های بزرگتری را در شهرستان بهارستان در حوزه جهش تولید و کمک به تحقق شعار سال برداشت.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از