حالت تاریک
شنبه, 14 مهر 1403
مدرسه باید مرکز تعلیم فرهنگ نماز جماعت باشد
امام جمعه شهرستان قرچک:

مدرسه باید مرکز تعلیم فرهنگ نماز جماعت باشد

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: اهمیت برگزاری نماز در مدارس بیشتر از مساجد است و مدرسه باید مرکز تعلیم فرهنگ نماز جماعت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام حجت‌اله اسماعیلی در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان قرچک اظهار کرد: اهمیت برگزاری نماز در مدارس بیشتر از مساجد است، تجهیز و اهمیت بخشیدن به امر مهم و ضروری نماز و برنامه‌ریزی دغدغه‌مندانه در راستای این امر مهم الهی اهمیت بسیار زیادی دارد و مدرسه باید مرکز تعلیم فرهنگ نمازجماعت باشد.

وی گفت: در مدارس نیز تلاش شود اگر امام نبود توسط مدیر، ناظم و معلم نمازجماعت برگزار شود و زنگ‌های درس را جوری تنظیم کنند حتی با وجود تغییر زمان نماز جماعت به طور مستمر برگزار شود.

امام جمعه شهرستان قرچک ادامه داد: نهادها و دستگاه‌هایی که وظیفه پشتیبانی و حمایت از برگزاری امر نماز در مدارس را دارند، هیچ عذری برای انجام ندادن این امر نیست و خواهش دارم با اهتمام خیلی بیشتری نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: شهرستان قرچک به دلیل کمبود روحانی در برخی از مساجد و مکان‌های مذهبی امام ندارد و یکی از اساسی‌ترین مشکل ما هم همین است، امیدواریم با مساعدت مسئولان و تشکیل حوزه برادران این کمبود در سطح شهرستان برطرف شود.

گفتنی است جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان قرچک با حضور حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه قرچک، فخاری فرماندار، رستمی بخشدار، خرمی شریف شهردار، دین‌پرور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از